onsdag 15 december 2010

Onödiga rum.

Idag har jag julklappsshoppat! Tyvärr hittade jag mest klappar till de jag redan köpt åt. Så några får en fet julklappshög, andra får en julklapps...kram. Det är miljövänligt! Och livet är inte rättvist, lika bra att barnen lär sig det direkt.

Raxen köpte presentpapper och snören för 200:-. .... Och det var inte som att vi inte hade något hemma, här kan man ju inte gå en meter utan att snava över något pressat papperssnöre färgat med änglars tårar, endast 297:-/meter. Nu sitter han med ett barnsligt leende och viker försiktigt snygga kanter på paketen.

När man blir rik och kan köpa ett hus eller en lägenhet som är alldeles för stor, så får väldigt onödiga sysslor/prylar egna rum. Det kan vara kolasnören-rummet (där man har hyllor fulla med kolasnören), påsrummet (där man förvarar alla sina påsar, galet välorganiserat och sorterat efter tjocklek på plasten etc) eller tänkarrummet (en stol, inget annat, så man kan få fram riktigt bra tänk). Jag har en känsla av att vårt första onödiga rum kommer bli ett gift wrapping room - alltså ett presentinslagningsrum.

Candy Spelling, Tori Spellings mamma, lever drömmen:


Spelling has three gift-wrapping rooms in the home, including the smallest for everyday gifts (pictured). [...] The other two wrapping rooms include one in the attic, which has a shrink-wrap machine, and one in the basement devoted solely to wrapping Christmas and Easter gifts.

Hon har alltså inte bara ETT paketinslagningsrum, utan TRE. Kom igen! Det känns lite panikartat på nåt vis. Som att de köpte monsterhuset, gick runt och bestämde vad som skulle vara vad men fick slut på rumidéer.
- Vafan! Det är ju 18 rum kvar. Vad ska vi göra?
- Badrum?
- Vi har redan 23 stycken...
- Öh.. Dockmuseum?
- Har vi redan! (OBS SANT!!!!)
- Paket..inslagningsrum?
- Vi har ju redan ett.. men okej, ett till. Mer?
- Bio?
- Finns. (OBS SANT!!!)
- Bowlingbana?
- Finns. (OBS SANT!!!)
- Men vafan! Ta ett till paketinslagningsrum, ingen kommer märka nåt.

Ovan är en någorlunda korrekt återgiven konversation mellan Aaron och Candy Spellling. OBS SANT!!-en är från mig där jag nyss återgett något som är 100% sant.

5 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Oj, himla skumt, jag har alltid tänkt att om jag har en massa rum över skulle de få bli garderober eller ett pysselrum, men tre inslagningsrum, det hade jag nog inte kommit på!

Vintagesmulor sa...

Hahaha, nej eller hur. Det krävs fantasi för att vara så fantasilös på nåt vis. :D

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Men allvarligt talat!

Ok.
Jag skulle ha ett rum för utställningar och högst ett paketinslagningsrum - vore faktiskt bra om man hade som en liten post hemma med alla grejer för att packa paket. Sedan kan man väl alltid ha ett litet extra vardagsrum eller arbetsrum också.

Vintagesmulor sa...

Men dockmuseum då? Hallå, man måste ju ha ett dockmuseum!!!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Pfft, det har jag redan. Och ett för dinosaurier.