måndag 6 december 2010

Världens skönaste vinterpjuck

Förra året fick jag dessa godbitar i julklapp av Rullschki. Hittade dem igen när vi rotade runt bland kartonger med vinterkläder - hurra! Jag som trodde att jag inte hade några vinterskor, hade totalt förträngt dessa så fort den sista snön smälte i våras. När det blir ballerinasäsong och inte-ha-jacka-på-sig-säsong vill jag bara elda upp allt som har med vintern att göra. Låtsas som att den aldrig någonsin kommer tillbaka. Vissa lägger kvistar på majbrasan, jag lägger vantar och termobrallor.

Skorna behövde i alla fall lite rengöring, så Raps tog fram sin (eller ja, inte SIN-SIN, så hård hand styr jag inte med här hemma) tandborste och skrubbade loss. Fan, diskmedel funkar ju till allt!

FÖRE




EFTER




De är redan skitiga igen. Och de är f ö världens skönaste vinterskor, varma och mjuka!

Inga kommentarer: