lördag 11 december 2010

Scener ur ett samboskap pt7.

Imorse runt 06.22 väckte jag mig själv och Ripsen genom att klart och tydligt säga:
- Vad är det där för välbesökt bröllopstårta? Den är ju helt fullsatt!

Jag vaknade ju medans jag sa det och jag förstod direkt hur konstigt det lät (även om det fortfarande kändes helt logiskt). Rulle reste sig på armbågen och la sitt ansikte 2 mm från mitt (han är väldigt närsynt) för att kolla om jag var vaken. Jag låtsades att jag fortfarande sov och efter en stund la han sig och somnade om igen.

Det sägs ju att om man sätter oändligt många apor framför oändligt många skrivmaskiner kommer de till slut ha skrivit Shakespeares samlade verk. Undrar hur lång tid det tar innan de lyckas få ihop nånting om en välbesökt och fullsatt bröllopstårta.

3 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

LOL

alltså - jag känner att du behöver göra något mer av det här! Jobba med bröllopstårtan på något sätt.

Lina sa...

"We've heard that a million monkeys at a million keyboards could produce the complete works of Shakespeare; now, thanks to the Internet, we know that is not true"

dessutom är bröllopsmuffins the new shit. Har jag hört.

Vintagesmulor sa...

afiori: Jag vet inte om man kan göra så mycket mer, det blir nog inte mer än sådär. En fullsatt bröllopstårta, a slice of life.

Lina: Höhö! @ the internetz. Jag ska försöka drömma om muffins imorrn, så jag är inte är så patetiskt omodern i mitt svammel. :D