måndag 27 december 2010

Julen!

Julen spenderades som vanligt hos Rabarbers föräldrar. Det är samma procedur varje år och jag beskrev flödesschemat så väl förra året att jag hänvisar dit nu med. I år var dock min mamma med också.

Så här såg jag ut! Röd vintageklänning, rött/guldigt vintagediadem och guldigt vintagehalsband. Oh yes!



Risgrynsgröten:


Det fanns faktiskt väldigt många tomtar, var man än kollade blickade någon luvförsedd skäggis tillbaka.


Mat och dryck fanns förstås så det räckte och blev över. Jag åt rotfruktsgratäng och quornbullar. Och julvört! Första gången jag äter potatis och riktigt bröd på 4 månader. Pretty krejsy. Barnen åt plättar och osten hade en liten krage på sig, väldigt sött.




I år satte vi upp lite regler för julklappsinköpen, så det inte skulle bli hysteri. Ändå såg julklappshögen större ut än någonsin. Och enligt barnen var den också det. Man får väl lita på dem, barn blir nämligen mattesnillen när det gäller julklappar.



Jag fick massor av bra julklappar! Av Rulle fick jag två vintageklänningar, 2 tröjor, en halsduk, 2 armband, ett halsband och säkert nåt mer också. Det mesta var köpt second hand vilket verkligen gladde mig! Samma gällde mina julklappar till honom. Bilder på det jag fick kommer allteftersom, men här är två av grejerna (eftersom de låg på skrivbordet nu):



Go fortsättning på er!

7 kommentarer:

lovisa/polichinelle sa...

ska du säga! er jul såg verkligen idylliskt härlig ut! som svar på frågan är klänningen köpt på monki. och som en liten parantes har jag också ett sådant likadant hjärthalsband, och jag vill minnas att maddis besitter ett också. fast hon har kapat kedjan kortare.

/minnet_87

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

söt söt söta var ni!

Holly Springett sa...

Great photos! Hope you had a fabulous Christmas!

amanda löwenberg sa...

Åh så mycket fina bilder! Och så fint att ni matchade med klänning och slips! Himla fint att få vintagegrejer i julklapp, det fick jag med!

Li sa...

Åh vad juligt och härligt!

Vintagesmulor sa...

@Lovisa: Åh, vi får starta nåt slags gäng då! Hjärtgänget. Låter hur tufft som helst!

@afiori: :***

@Holly: Thank you! Sorry my blog is in Swedish, and I'm guessing google translate isn't a lot of help. It usually ends up like: "going coffee outside to yesterday apple gröngöling".

@Amanda: Tack! Rött skare va på jula'! Kul att du också fick vintageklappar, de är de bästa.

@Li: Tack tack! :D

Yvonne sa...

Vilket vackert par ni är!
Och fina julbilder och supersnygga tallrikar.... liknar mormors servis som står i linneskåpet!!
Tack för lite julstämning !!
Kramar Yvonne