onsdag 22 april 2009

Den enes död, den andres.. fynd?

Yo yo yo!

Idag har jag varit knee-deep i kadaver hela dagen. Drog till Åkersberga för att hämta upp en skyltdocka jag köpt på en konkursauktion online. Det var första gången jag handlat på en sån och det var rätt skoj! Fast samtidigt.. När man själv är i uppstartsfasen av ett företag känns det läskigt att se hur andra går omkull. Det känns lite som att.. Alltså de säljer verkligen ALLT. Från kaffekannan i fikarummet till hyllor och inredning, till lager, till glömda paraplyer. En halväten yogurt som någon skrivit Yvonne på med grön spritpenna. Allt.

Därefter åkte jag in till stan och kikade på kronofogdens exekutiva auktion. Och det är ju också samma sak. Att gå runt där och kolla kändes.. skamligt. Tzatziki, Morsan och Polisen på dvd. Vilken liten unge har suttit och hållit hårt i den, men gråtandes fått släppa? För Mamma har tagit sms-lån och nu är det utmätning. Varje krona räknas, räknas av på skuldberget! En nallebjörn, lite gråten på - fem spänn!

Äh, jag kanske överdriver. Och jag tror verkligen inte att kronofogden är onda, men som sagt, det var något skamligt över att vara där. Jag köpte ingenting. Jag älskar loppisar och auktioner, men det känns bättre när båda parter är nöjda. Det känns mindre bra när den ena parten skulle kunna vara ett gråtande barn liksom.

Vidare då, Metro hade en miljöspecial idag, sånt gillar jag! Alla kan göra nåt litet. Som att handla second hand, HINT HINT!


I övrigt håller jag på att fundera på nästa tävling, priset är klart och det blir riktigt najs! Håll koll. Tjing så länge!

Inga kommentarer: