tisdag 7 april 2009

Soldräkter och en etiopisk syster

Idag ska jag åka till en närliggande stad för att kika i två vintage-affärer. Den ena ska lägga ner så förmodligen är det rätt urplockat, men äh, kan vara kul att kika ändå! Återkommer med om jag fyndar något.

Det här är f ö min syster, lika bra att ni vänjer er vid hennes söta nuna för hon är min ständigt återkommande modell. Syster? Sa du syster? undrar ni kanske. Är du också liten, smal och brun? Nej, det är jag inte, jag är raka motsatsen faktiskt. Blekfet och svennig är jag. Men hennes mamma är gift med min pappa, så så är det.



ÅTER TILL VINTAGE!

Ett av de senaste fynden som jag är sjukt nöjd med är den här soldräkten från 40-talet. Som en baddräkt fast liksom, ja, mycket finare och mindre praktisk. :D Kolla vad jäkla söt den är! Den kommer jag sälja till sommaren, så håll utkik.

1 kommentar:

Anna - Sagan om Sagorna sa...

Ah, kul att få veta vem hon är :) Hon är sjukt söt!