söndag 19 april 2009

Skattskrivning och en b-o-k

Halleluja! Nu är skatte- och avgiftsanmälan inskickad. Om allt går väl drar Vintagesmulor igång sin verksamhet 1 maj. Givetvis ska vi fira det på olika sätt, så håll koll på bloggen! Det kommer bli presenter och tävlingar och allt sånt som är skoj!


Idag har jag skrivit lite, i ett stort word-dokument. Jag håller på att skriva på Den Stora Romanen, precis som alla andra kvinnor med färgat hår. Jag har skrivit ungefär en tredjedel kanske, det är rekord för mig. Jag har flera gånger börjat skriva på böcker men tröttnat på huvudpersonen efter 10-20 sidor. Och hur ska då någon annan orka läsa? Om jag inte ens gör det. Jag har böcker inom mig, det är jag helt säker på. Hur bra de är, det är en annan diskussion. Men jag får någon slags prestationspanik så fort jag skriver med tanken att det ska bli något större än 1 A4-ark. Det är lite därför jag undvikit hela den här blogggrejen så länge. Man måste försöka hålla den vid liv, man måste skriva ofta, mycket, bra. Inte bara ett par klatchiga rader och sen vänta på belöningen. Jag kunde inte ens döpa dokumentet till bok.doc, eftersom det kändes som en blytyngd över mig och som att de tomma, vita sidorna var hånskrattande blekta förlagständer. Så jag döpte den till bk.doc. Och så låtsades jag att det stod för något helt annat. Man måste lura hjärnan, lalala, jag ska bara skriva några sidor hära. INGEN PRESS!

Du är irriterad nu va? På att det står blogggrejen där uppe. Man kan inte ha tre g på rad, för i helvete Frida! tänker du, med rynkade ögonbryn. Det lär man sig ju redan i lågstadiet. Men jag gör det som en tjänst till min pojkvän, Rille. Han tycker att vi ska försöka införa tre likadana konsonanter i rad i det svenska språket. Jag tycker att det ser fult ut, men egentligen har han ju rätt. Det blir förvirringar! Glasskål, vad menas? En skål i glas, en skål med glass? PANIK!


Så, nu har jag gjort mitt bidrag till din kamp baby.


Solglajor är på väg upp på Tradera, nedan syns ett axplock. In och kika: http://www.tradera.com/auktioner/VintageSmulor






1 kommentar:

ruphus sa...

Det där med böcker och skrivande är krångligt. Jag tror att någon måste läsa det jag skriver för att det ska vara kul. Funderar således på att börja med en skrivblogg, mest med noveller men även krönikor och grejer. Det skulle nog vara kul!