måndag 30 augusti 2010

Ett bröllop noll begravning.

Jag gillar egentligen inte att göra reklam för andra företag, för jag vill hjärntvätta er så ni tror att mitt företag är det enda som finns. Visserligen blir det lite jobbigt när ni hysteriskt gapar om mjölk och ipren och skridskor till barnen, men det är priset man får betala. MEN nu måste jag faktiskt peppa ett annat företag. Hotell Du Nord i Linköping. Gud vad jag blev kär i det stället! Jag och min vän Isobel skulle bo där en natt. Vi valde det för att det var det billigaste vi hittade och dessutom på krypavstånd från stationen. Vi hade bokat det minsta dubbelrummet, 690:- för oss båda (inkl frukost), perfa. De var skitgulliga på telefon och jag fick en bra känsla redan där. När vi kommer dit är det första tjejen i receptionen säger att de uppgraderat oss. Jamentackar!

Hon ska visa oss rummet och vi går över den lilla gården. Hon pekar upp mot tre fönster,
- Där är ert rum.

Jag och Isobel bara kollar på varann. När vi kommit uppför trätrappan och går in ser vi rum efter rum efter rum. Det tar nästan inte slut! Två sovrum (varav ett med en stor dubbelsäng, det andra med en kontorsdel och en säng) samt ett stort kök med en liten matplats och ett rymligt badrum med dusch. Det var galet. Tre gånger större än min och Rutnätets lägenhet. Så fort receptionisten stängt dörren bakom oss pep vi ikapp och skuttade runt. Vi spred ut våra pinaler så mycket som möjligt bara för att vi kunde, slog på och av TV:n, välte oss själva över alla sängar. Och det fanns dörrar! Isobel piff-och-puff-pep fram:
- Om du går in där och så stänger du dörren och så knackar jag på!
Jag sprang in, drog igen dörren och när knackningen kom slet jag upp dörren och skrek: "hallå hallå!". Vi skrattade ihjäl oss och var med andra ord omognare än bananerna jag såg på Ica häromdan. Det var freakin' underbart! Ja, hela hotellet var faktiskt skitmysigt och personalen var sjukt trevlig. Oftast känner i alla fall jag att hotell är bättre i teorin, när man väl kommer dit är det bara söndersträckta lakan och konstiga, inramade planscher. Men här kröp man ner mellan supermjuka lakan och sov som en elchockad gris. Frukosten var asgod den med! Ja, nej, för fan. Åk till Linköping och bo på hotell Du Nord. Jo! Gör det PRONTO!

Bröllopet var obeskrivligt. Det var goth och det var nörderier och det var kärlek och det var Daniel & Lina. Jag och Lina känner varandra sedan många år genom ett hårforum på nätet. Vi har dock bara träffats en enda gång tidigare. Lite weird kanske, men det kändes fullt naturligt.

Med på bröllopet var även fler hårfjantar, så det blev som en liten träff där. Muchos roligt! Jag och Isobel bjöd upp hela gänget på en fördrink i salongen mellan bröllopet och festen. Jag satt och pöste i en fotölj och Iso sprang runt och serverade alla. Det kändes fint, som att ha en 50-talshustru. Senare gav jag henne ett skjut (det hade hon gjort sig förtjänt av) och en hurring (så hon inte ska tro att hon är nåt).

Lite bilder från LOS BRÖLLOP:




Stort grattis återigen, sötnunor! Det här kommer gå galant.

5 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så oerhört fint bröllop! Kul att inte allt ska se likadant ut hela tiden! Tack för alla dina fina kommentarer, det gjorde verkligen min dag!

Sv: Åh tack så mycket! Det är så att lappen är bortklippt, så jag vet inte vad det kan vara... Skulle det vara till någon hjälp om du visste mer om materialet?

sv: Ja ärmarna får vara kvar! Jag gillar också puffärmar, tänkte om det blev för mycket... Tack så mycket!

sv: Åh tack så mycket, blir alldeles rörd av alla fina ord... Det är klart jag inte ska glömma er, utan er går det liksom inte!

Kramar!

Vintagesmulor sa...

Ja det var verkligen ett fint bröllop, väldigt mycket "dem" liksom.

Åh, synd att lappen är bortklippt. Om jag fick känna på den skulle jag säkert kunna säga. :) Att bara veta materialet brukar inte räcka. Men äsch, det kanske inte är så viktigt, är ju mest bara skoj att veta.

Kul att du blev glad av kommentarerna! Har inte hunnit läsa bloggar på sistone så igår tog jag ifatt allt jag missat, därför det blev lite kommentarskyfall. :)

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Tack för din underbara kommentar som på riktigt gjorde mig så väldigt, väldigt glad!

Skulle du vilja svara på det här? ------>

♥ Maria-Thérèse blog.afiori.com

P.S. Som ordverifiering får jag "mothmint". Det var väl äckligt.

Vintagesmulor sa...

afiori: Haha, mothmint! Låter inte som nåt man vill knapra på för andedräktens skull.

Vad roligt att kunna göra dig glad, det förtjänar du. Givetvis ska jag svara på utmaningen, vilken ära! :) Kram!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

jippi!