tisdag 10 augusti 2010

Drömmen lever - SJ årskort guld.

Idag har jag promenerat tills fötterna var blodiga stumpar. Eller i alla fall ganska så trötta. Jag och Råd&Rön:en gick först runt i Vasastan, sen gick jag en sväng själv och så avslutade vi med en tvåtimmarspromenad runt Solna/Sundbyberg. Nu sitter jag med en kopp te och lyssnar på The Radio Dept. - Heaven's on fire. Är slut på ett väldigt skönt sätt.

Lina upplyste mig f ö (appropå mitt senaste inlägg om guldkort på SJ) om att SJ har guldkort! Från sj.se:

Årskort Guld - Res obegränsat under ett år i valfri klass- eller komfortnivå på samtliga av SJs tåg i Skandinavien. Kortet inkluderar även Resplustillägget. 80 400 SEK, inkl. moms. [...] Årskortsinnehavare med Guld-kort serveras gratis frukost ombord, på anslutande tåg eller på ankomstort. [...] Årskort med Resplustillägg ger dig möjlighet att resa med läns- och tätortstrafik i hela Sverige under ett år på de sträckor där Länstrafikbolagens periodkort gäller.
Det får mig att vilja skola om mig till typ... aktiemäklare eller nåt annat trökigt pengajobb, söka anställning på ett fett företag och sen kräva att jag ska få SJ's guldkort som förmån i jobbet.

För att jag själv ska kunna ha råd med det ligger rätt långt fram i tiden. Aja, nu har jag ett mål till. Pool och SJ's guldkort, here I come.


Bidra till att jag ska kunna ge alla mina pengar till SJ, köp dig nåt snajsigt:


1 kommentar:

lovisa/polichinelle sa...

haha! det var det bästa smeknamnet på Rolle jag läst!