lördag 14 augusti 2010

50 år och ingen Beyonce.

Förra helgen var jag på fest. Ett tvillingpar jag känner fyllde 25 och hade således 50-årsfest. Trots detta var det väldigt dåligt med gamlingsrap (när en 60+are klär ut sig i bak-och-fram-vänd keps och adidasjacka och vevar med händerna samtidigt som den stöter ur sig: å ja ba å han ba å viiiiiiiiiiii ba!) och ekivoka epos på rim. Hursomhelst var det väldigt trevligt. Det man märker när man kommer från en liten stad (Västerås är, trots sin plats som Sveriges sjätte största stad, en LITEN stad) är samma sak som man märker på Facebook. Kvällen kantades av:
- Nämen! Hur känner NI varandra?!

Det var en skön blandning av gamla klasskamrater, gamla grannar, gamla arbetskamrater och diverse blandningar (en gammal granne och klasskamrat som har barn med en gammal arbetskamrats syrra!).

Det är spännande på något vis att se hur nät ligger över hela ens bekantskapskrets och skapar nya nät som täcker större områden. Man blir vän med någon tjej man läste en ekonomikurs med för 6 år sen - och ser att hon känner ens kusin, ens barndsomsvän och en internetvän. Alla är i olika åldrar och från olika städer.

På communityt helgon.se finns en funktion som heter Världen är liten. Den går till så här: du klickar runt bland profiler och kommer in på någon total främling - X. Du klickar på Världen är liten och då hittar Helgon kortaste "vägen" mellan er. X är vän med A, A är vän med B och B är vän med dig. Världen är liten!

Nu kom jag att tänka på en grej ur Vänner. Monica och Chandler har lagt bud på ett hus och grannhuset är även det ute till försäljning. De går dit för att kika och då är ett annat par där på visning. Givetvis är kvinnan Chandlers hemska exflickvän Janice, som alltid dyker upp på de mest jobbiga ställen.
- What a small world! kraxar Janice.
- And yet I never run in to Beyonce, säger Chandler.

---

Hos VintageSmulor är frakten 49:- oavsett hur mycket du handlar - förutom om du handlar för över 1000:-, då är frakten gratis! Vi skickar snabbt och vi skickar med Posten.
Välkommen:
www.vintagesmulor.se




2 kommentarer:

Angeliqa sa...

Just ja, du är ju också från Västerås! Vart i Västerås bor du?

Jag tycker det är himla lustigt det här med hur liten världen är när det kommer till kritan. Eller hur snäv krets av människor man umgås i egentligen eftersom det är där man hittar alla bekanta och så.

Jag kom på att jag helt glömt bort att svara på din kommentar om en av mina klänningar. Den är vintage (liksom ca 90% av min garderob) och jag har köpt den på tradera. :)

Vintagesmulor sa...

Hej Angeliqa! Jag bor i Solna nu, men jag kommer från Västerås. Är uppväxt på det fashionabla Råby. ;D

Ja exakt, ibland är världen skrämmande liten. Eller så känns den det i alla fall.

Ja justja, den där snygga klänningen! Misstänkte att den var vintage, bra fynd av dig!