söndag 22 augusti 2010

Scener ur ett samboskap, pt2.

F: - Kan du ladda hem X åt mig?
R: - Om du gör kaffe åt mig.
F: - Okej! Säg till när nerladdningen är igång och hur snabbt den går. Ju snabbare den är, desto snabbare gör jag ditt kaffe.
R: - Meh. Aja, nu är den igång... 1.3 Mb/sekund.
F: - Ljuger du?
R: - Nej!
Jag börjar diska presskannan i glas (en av R's favoritkaffegrunkor). KNASTER säger det när en 10 cm lång spricka sätter sig från kant till botten. Jag är ingen stark person, jag är nog en av de svagaste på mitt postnummer (och då bor det många födda på 20-talet här i området) så sånt här händer mig aldrig. Glas krossas inte av mina händers styrka, ÄGG krossas inte av mina händers styrka. Skamsen vänder jag mig till R.
F: - Eh.. jag.. jag råkade liksom ha sönder din presskanna.
R: - Äh det gör inget, jag ljög om hastigheten, den går bara 300 kb/s. Call it even?
F: - Ja!

Ett gott samboskap. Det handlar om givande och tagande, pojkar och flickor. Om lika delar lögner och skada av egendom.

2 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

:D
Det är bra att du lär mig sånt här för den händelse att jag själv skulle inträda i samboskap. Tack så mycket.

Vintagesmulor sa...

Hahaha, ja, med mina råd kommer du komma långt inom samboskapet. Jag är den kvinnliga Dr Phil, jag är - Dr Phrida.