fredag 2 april 2010

Beef med Fredrik Virtanen.

Igår skrev jag om dagens version av Lyckohjulet, som inte blivit någon publiksuccé. Vilket inte är så konstigt om man sänder tolv på vardagar. Men de har ett program som sänds på lördagar klockan 20.00 också. Som floppar loss. Och där har de av någon anledning satt in Annika Jankell och min gamle fiende Fredrik Virtanen.




Vi hade lite av ett beef för typ.. tio år sen eller nåt. När han var i ropet. Han hade en blogg där han skrev typ: "jag dricker kaffe. Nu är jag glad. Idag träffade jag Papa Dee. Jag är en mediapojke." Och jag tyckte den var lite tråkig, så i all välmening skickade jag ett ganska långt mail där jag föreslog att om inget spännande någonsin händer honom så kan han väl ljuga lite. Eller mycket. Och att jag skulle ha gjort det bättre ungefär. I all välmening, alltså!

Han blev "jätteledsen" och la ut hela mailet inkl mitt fullständiga namn på sin blogg (som faktiskt hade väldigt många läsare). Det tyckte jag var lite nedrigt och bad honom ta bort det. Då tyckte han att "jahaaa, var det inte så lätt att skriva för folk ändå?". Jag blev bara så orolig att han skulle lägga upp mitt namn igen och att jag skulle bli internetmobbad tillbaka till apstadiet, att jag svarade: "touché". Fast jag inte alls tyckte att det var touché. Det är ju skillnad att lägga ut privata mail och ba: can't take the heat?!?! och att själv lägga ut egenskrivna blogginlägg.

Dessutom var jag typ 14. Men visst Freddan, du vann den ronden. *rulla med ögonen*

Justja, han hade sin sluta-röka-blogg också! Något dummare har jag inte skådat. Aftonbladet slog på stort, hade en egen sida för den och promote:ade den överallt. Bloggen var exakt såhär:
30 dagar kvar till rökfritt!!!
[...]
7 dagar kvar till rökfritt!!!
6 dagar kvar till rökfritt!!!
5 dagar kvar till rökfritt!!!
4 dagar kvar till rökfritt!!!
3 dagar kvar till rökfritt!!!
2 dagar kvar till rökfritt!!!
1 dagar kvar till rökfritt!!!
Äh det gick inte *halsbloss*.

Och ja Fredrik, nu när du lördagsgooglar dig själv och kommer in här. Så bli inte ledsen igen. Jag har ingenting emot dig som person. Du är säkert jättego! Slår vad om att du lagar grymma pastarätter och att du är en sån man kan ringa till när ens kille gjort slut, så tar du ut en på en krogrunda och säger: "Äh, du var ändå alltid för bra för honom". Du luktar säkert gott. Och bleker dina skosnören så de alltid är spanking vita.

Men. Din medverkan i Lyckohjulets lördagsprogram? Vad går den ut på? Du och Annika Jankell sitter där och spelar upp klipp. Här är Girls just wanna have fun. Här är Knip Lanefeldt. Det där var på 80-talet, minns ni det?

Jag förstår inte vad det har med någonting att göra. Och framförallt inte varför NÅGON (som inte är släkt med de som syns i TV) skulle vilja kolla.

Avslutar med ett citat från senaste Filter (angående Baren): "Den då inflytelserika Fredrik Virtanen ..."

Ouch! Det är väl det sista såna som han vill höra. Att de var inflytelserika DÅ. Ah well. Du har kommit med i min blogg iaf, och den läses av typ.. 30 pers om dagen! Så, du är på väg upp igen.

Tjopp!

4 kommentarer:

Fiat sa...

Men alltså.... hjälp. Vilken karl. Nog för att jag har tyckt att han har varit lite väl självgod (vilket i förlägningen brukar betyda fragilt ego. Jo tack.) men så här dum som jag tycker att han är nu har jag nog aldrig gjort innan. Vilket trams han var/är.

queer as in fuck off sa...

Haha, vilken fin diss! :)

Ullis sa...

hahaha jag minns det där.. virtanen.. hahaha.. så jävla b är han..

och lyckohjulet.. där han låtsas komma på det fyndiga smeknamnet "fiolsmurfen!" på han rybak.. SOM FAKTISKT STOD I AFTONBLADET..
eller förlåt, "fiolhoben" stod det.. men still.. han är så jävla b.. och lyckohjulet.. hallå? det är sånt jag skriker åt tvn för.. typ "VEM FAN SER SKITEN!! SLUTA SÄND!!" :D

Vintagesmulor sa...

Trams är ordet, Fiat!

Ladyn: Vilka som kollar... Det kanske är 10.000 personer till som sitter och skriker åt tv:n?! Jag har i alla fall gjort det under veckan som gått.