lördag 3 april 2010

Megasopig megaloppis.

Idag var dagen d. Megaloppis i Solna. Det är den gigantiska loppisen som är här i stan 2 gånger per år. De hyr Solnahallen och smäller upp en jäääkla massa bord med stuff på. Man får betala 30 spänn för att komma in, men det brukar det vara värt.

Senaste var i november och jäklar. Vi var där i tusen timmar och ramlade sedan hem med armarna bångnande av väskor fulla med väskor fulla med andra fina saker. Jag var helt snurrig, hjärnarns belöningssystem satt ur funktion pga överproduktion. Ja, se själva. Knappt några pengar gick åt heller.

Så givetvis var jag peppad även nu. Jag har laddat i flera månader. Längtat och längtat. Imorse gick vi upp klockan åtta, laddade med rejäl frukost, fyllde plånböckerna med blandade valörer, tog kvittoblocket och lunkade iväg till Solnahallen.

Kön var betydligt längre än sist. Och värre blev den. Här syns en bit av den ringlande kön bakom oss, då stod vi ändå ett par hundra meter från ingången:


Jag trodde att folk kanske skulle vara upptagna med att.. äta ägg. Och sånt. Men de var tydligen på shoppinghumör precis som jag!

När vi äntligen blev insläppta galopperade jag och Rulle iväg, likt två getter på grönbete, med hela världen (Solnahallen) som vår grönskande hage. Men kanske snart la sig den exalterade stämningen. Den första hallen var inte fullsatt med bord, och den andra hallen var inte ens öppen! I vanliga fall brukar den första hallen vara proppfull, den andra hallen brukar vara till hälften fylld av skivförsäljare och till hälften av vanliga loppisförsäljare. Men inte den här gången alltså.

Vi gick runt några varv, köpte förstås några väskor och några klänningar. Helt okej grejer. Men inga hjärnblödningsskapande fynd som sist, inte ens i närheten. Inga gamla skolväskor för 10:-, inga Marimekko-klänningar för 30:-. Det var som att gå på Myrorna eller vad som helst. En av säljarna kände igen mig från sist dock.
- Var inte du här förra året? Och köpte massa väskor?

He.. he. Jag? NÄVVER! Sa jag, och köpte 5 väskor.

Men äh, helhetsintrycket var snopet. Jaha. Vi gick hem efter bara nån timme. Aaaah jag är så besviken!

Imorrn ska jag dock dit igen, med min bästa kompis som helt oväntat freestylat upp hit från Götet. Jag hoppas verkligen att det är fler säljare då, har ju redan sålt in den här loppisen till henne som att det är Guds gåva till mänskligheten. Att den är sjukt stor och smockfull med billiga vintage-grejer. Inte halvfull med vanliga H&M-kläder.


Så här ser kopparna ut! De jag köpte i västerås. Sorry för suddiga bilder, men visst är de söta?



Puss!

4 kommentarer:

Maddis sa...

Vilken kopp!

Nora sa...

Haha, tack. Men självkritiken sitter ständigt i mitt huvud.. :) Jättemysiga koppar!

Maggie Makeup Addict sa...

Aaaaaaaaaaaah! Vilken underbar kopp!

Och angaende loppisen sa ar det val oturligt att vintage ska vara sa populart och att folk gor reklam for sana guldgruvor, haha :P

Vintagesmulor sa...

Maggie: Ja, visst är de söta? 50 pix för 5 koppar och 6 fat.

Fast loppisen, problemet var inte att det var mycket folk, det kan jag hantera. Utan det var för få säljare helt enkelt. För mycket crap. Det var nog inte så smart att lägga den över påsk.