onsdag 21 april 2010

The winner takes it all. All the P3-crap!

Woho! Jag vann precis en liten tävling. Helt på andras meriter, som vanligt, men ändå! Jag skrev sms:et. ;D

Satt och lyssnade på Humorhimlen i P3 eftersom det var tema Pang prego. Mitt bästa program. De körde en Våga vitsa (ett återkommande inslag i Pang prego där man ska hitta på kassa ordvitsar) som tävling. Jag är inte bra på sånt, men jag gillar verkligen tävlingar. Spelar ingen roll om man kan vinna.. jord. Jag ska ha't.

Så jag frågade Rulle. Det är hans bästa gren, han spottar ut dem på löpande band. Oftast följt av en dödsblick från mig.

MEN nu har det äntligen betalat sig. Åratal av:
- Fan vad din spökkostym luktar illa!
- Ja... dålig andedräkt.


har äntligen burit frukt.

Jag smsade in den och de läste upp den! Som först av 3. Och så skulle Josefin Johansson välja vinnaren, och hon valde MIG! Vi är som bästa kompisar nu kan man säga. Jag jobbar nästan på P3.

Så nu ska jag få massa P3-crap hemskickat! Fan så gött, jag älskar presenter och att vinna :D

Puss hej!







Aaaah nu ville ni veta vitsen va? Okejrå! Vinnarvitsen på tema kontorsmaterial:

(sätt dig ner)


(svälj maten också hörru)


(okej, snart kommer den...)


Vilket kontorsmaterial är tröttast på morgonen?


Nattsuddet!



11 kommentarer:

Ullis sa...

jag trodde det var spök-vitsen du skickade in först haha...

men.. nattsudd? alltså.. va? :D

in cell sa...

ÅÅÅÅÅÅHHHH!!!! Grattis! lyssnade på det där också och tänkte nu att jag skulle gå in och tipsa dig ifall du missat det. Hurra för dig!

lovisa/polichinelle sa...

haha! (observera att jag skrattar främst åt ditt bildval word-gubben och inte själva skämtet)

Vintagesmulor sa...

in cell: Hihi tack! Du vet att Josefin Johansson stand up:ar imorrn i Stockholm?

Lovisa: Jag kände att clipart och dåliga ordvitsar går hand i hand!

Ladyn: Du får suga på den karamellen. Nattsuddet alltså!

Ullis sa...

haha det var ju inte direkt så att jag inte fattade typ.. ambitionen.. jag tyckte bara det var sådär riktigt långsökt så jag blev helt förvirrad!

in cell sa...

oj, nej det visste jag inte. var? kostnad? date?

in cell sa...

fast faaaan..jag kan ju verkligen inte imorgon. måstemåstmåste tvätta inför helg i malmö. nästa gång!

Vintagesmulor sa...

in cell: Kostnad 0, plats.. hornsgatan tror jag det var. Tiny Comedy, på någon pub.

Aww, tråkigt! :( Hade gärna gått med dig annars. Regncheck då!

Maddis sa...

Haha, grattis!

Limpy sa...

Grattis!
Jag lyssnade inte, men får kanske ta igen det någon dag. Jag tycker också Pang Prego är det bästaste.

Vintagesmulor sa...

Tack tack!

Limpan: Bäst var det dock när Kringlan, Jesper, Josefin och Liv gjorde programmet. Då var det skrattfest varje gång!