lördag 17 april 2010

Laga mastig maska.

Idag var det besök hos svärmor och svärfar som gällde. Svärmor ville att jag skulle ge henne lite tipz'n'trix om hur man säljer på Tradera. Vi behövde nåt att lägga ut, bara så jag kunde visa henne hur man gör. Så hon rotade och grävde, och hittade en liten kartongask. I den låg något som såg ut som en blandning mellan en spruta och en fästingborttagare. Jag ryste till.

- Man lagar strumpbyxor med den, förklarade hon snabbt när hon såg min skeptiska min.


Så jävla smart! Jag älskar den här typen av gamla grejer. Som förr inte var något speciellt sådär, men som nu känns så jävla specifikt och liksom.. onödigt fast ändå livsnödvändigt. En komjölkningskjol och ett armbågsskydd för bakning.

Tidigare har jag t. ex hittat en väskkrok hos svärisarna. Den låg i sin egen lilla plastficka med en bildbeskrivning till. Man hänger den vid bordskanten när man är på middag, och så hänger man dit sin lilla handväska! Så man slipper ställa den på golvet eller på bordet (inte okej).

Tycker ni ska gå in och bjuda på strumpbyxmaskelagaren. Bara bruksanvisningen är värd en hundring, den var skitkul. Sådär gammeldags hurtig!

Puss på er.

2 kommentarer:

Fiat sa...

En sådandär MÅSTE man ju ha. Jag har lagt ett bud.

Vintagesmulor sa...

Haha, vad roligt! :D