onsdag 14 april 2010

Apfint!

Jag har vunnit en apa! Den goa maddis hade en klurig formel i ett av sina inlägg:

∀x∃yT(x,y)


Vafan är det liksom? Meeeeen nu är det bra att ha en pojkvän vars idé om "spännande" läsning är att bläddra i tjocka, gamla böcker fulla med sån där obegriplig dynga. Uppånervända bokstäver, vafan ä dä?! Och konstiga krumelurer. Sånt förstår inte jag mig på. Om man kunde förstå vad formeln betydde skulle man vinna en teckning, och det ville jag! Så Rullebör förklarade för mig:
För alla x existerar ett y, sådant att x och y tycker om varandra. Alltså: det finns någon för alla därute.
Rätt fint! Och jag vann förstås en teckning. Igår trillade den in här och håvade in goa skratt och hurrarop.

Inget för er som gillar realistisk konst, det här är nämligen apstrakt:



Den lille parveln har dessutom vintagesmulors klänning på sig! Aaaw! Apfint, är vad det är. En ram ska införskaffas, sen åker han upp på väggen.

Webshopsdesignen är förresten klar! Nu ska den bara.. implementeras. Osäker om jag använder det där ordet rätt, men jag är för trött och hungrig för att orka googla't. Det går alltså framåt, har inget öppningsdatum klart än dock. Stay tuned!

Puss!

5 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh vilket bra inlägg! Fin teckning och bra skrivet!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Men å vad söt!
Formeln däremot... eh..?!

Vintagesmulor sa...

Tack Amanda! :)

Maria-Thérèse: Haha ja, eller hur! :D

Maddis sa...

Bra att teckningen lockade till skratt, det var meningen. Mitt mål med konsten är att göra folk glada, kom på det just nu.

:D

E sa...

Men det var ju en helt bedårande liten figur på teckningen! Grattis till vinsten! :0)