lördag 5 juni 2010

Blandade fynd och trädmördare.

Snikärs plus vår = sant. Nu är det väl visserligen sommar, men de funkar lika bra ändå. Dessa fick jag i present av Ruccola:



De är så sköna! Jag bara vet att jag kommer använda dem tills sulan hänger lös och de är grå istället för vita. Vilket iofs redan börjar ske, måste ta och rengöra dem.

De passar bra till min hallonröda monki-väska också:



Har ett tag letat efter en fickspegel och hittade en häromdagen, second hand förstås. 1:-, som hittat! Ritade ett hjärta på den med textilpenna.




Och till något allvarligare. Tydligen är det någon som springer runt här i området och slår i spikar i träden och gör massa andra grejer med dem, med det enda syftet att döda träden. Whot? Har sett anslag uppsatta där man uppmanas hålla koll efter dessa trädmarodörer. Och häromdagen såg jag att någon gått ett steg längre och klätt in ett träd i någon slags plåt och skrivit ett meddelande på:


Tycker dock att vi alla kan ta åt oss av det. Som en metafor för något större kanske. Förstör inte trädet - krama det.

Ikväll är jag på Stockholms Stadsteater för att se min kusin göra en av huvudrollerna i Sista sommaren på Stora scenen! Mäkta stolt. Han ska spela mot Dynamit-Harry (jaja, Björn Gustafson d. ä). Nu är jag inte så bevandrad i Ernest Thompsons pjäser, men jag tänker mig ändå att den säkert är ungefär som Jönsson-ligan. Återkommer med rapport.

Ha en fin kväll hörrni!
Puss
/F

8 kommentarer:

PlasticMuffin sa...

Åh, den väskan ja! Vad roligt att du gillade den. (för det antar jag ju att du gör, om du använder den och har bild på den här)

Unknown sa...

Det är synd att många kommer att totalt ignorera det budskapet eftersom att vara en "treehugger" uppfattas som något negativt :/

Maddis sa...

Och här nere är det någon som dödar granar. Vilka idioter alltså.

Vintagesmulor sa...

PlasticMuffin: Älskar den, ett av mina bästa köp måste jag säga. Du släppte den för billigt! ;D

Unn: Ja precis. :( Som nåt krejsy pipel gör. Fast det är ju betydligt mer krejsy att försöka döda träden för skojs skull.

Maddis: Men why? Förstår inte.

Maddis sa...

Fattar inte heller men hittills har den typ dödat 2000 jättegamla granar genom att såga ett snitt i dom :<

Ullis sa...

jag hatar sånt där.. asså, hur man kan ta sig rätten att döda nåt som är sååå mycket större än en själv.. ja, inte storleksmässigt nu då.

men typ en ek som stått i tusen år (ja, eh.. ni fattar), och nu bestämmer nån fjuttig idiot att "nä det är i vägen, HUGG NER!" t ex.. när det har stått där genom allt, liksom.. att man själv anser sig ha rätt att göra så.. nä jag blir arg.. folk ska fan skärpa sig.. och döda träd för dödandets skull är bara mental.

Anna sa...

Amen vafaan, den som försöker döda träden får nog börja lägga ner lite själ i sitt arbete, några spikar? Whatwhatwhat? Börja ringbarka eller gå hem och lägg däh! Detta är givetvis ingen uppmaning, utan en diss.
Jag undrar bara.... varför?

emilystrange sa...

ohh.. jag gillar skorna. :)