måndag 21 juni 2010

Öppnandet av vintagesmulor.se!

Pamparapam! Nu är webshoppen äntligen öppnad! Jag skulle gärna bjuda er på lite bubbel och visa er runt, men det går ju tyvärr inte, det där med vörtual riality har inte kommit än va?

Jag föreslår att ni själva häller upp ett glas av någonting gott, kanske en tysk öl eller sockerfri saft eller ekologisk mellanmjölk eller bara järnsmakande kranvatten.

För skåla måste vi i alla fall! Skål hörrni, nu är det på riktigt. Välkomna in, mingla runt medan ni smuttar på ert öl/saft/mjölk/vatten, så blir jag jätteglad. Och vill ni göra mig helt fantastiskt, otroligt, omöjligt, lägg-in-mig-på-hispan-glad så tipsar ni era vänner och bekanta.

Det finns en jättebra funktion för det, om du hittar någon speciell vara du vill visa upp på din blogg/facebook. (Klicka på bilden)



Och när jag ändå har en stund i ramljuset (dvs några uttråkade läsare som skummar/scrollar den här texten), så vill jag tacka alla som hjälpt mig få klart shoppen. Det kanske inte låter som en big deal, vafan, öppnar webshoppar gör ju var och varannan liten tant med för många blomfrön. Men för mig, som skallrar med knäna bara jag ska köpa en ny sorts bröd, är det en stor grej att göra nåt sånt här.

Tack revisorn för dina mailpepp och otaliga svar på mina nervösa frågor, tack till Wikinggruppen för den grymma shoppen, tack alla bloggläsare som inte gett upp på mig. :D Och givetvis, tack till alla vänner och familj som lyssnat på mitt ändlösa tragglande om siffror och strul. Och Rulle. Utan dig skulle det aldrig blivit någon shopp, på sin höjd en lysröd hemsida med Times new roman-text "Tjöp pra kleder av mej" och någon gif-bild (se nedan) samt en hotmail-adress.



Nu ska vi hjälpas åt att pimpa er allihop, aiight? Nu ska vi ha roligt, med tävlingar och nya (gamla) kläder och accessoarer. Yey!

Haha, min mamma råkade lägga ut länken på sin Facebook innan allt var helt klart. Jag fick lite panik och ringde/smsade/skickade meddelanden om att hon skulle ta bort den. Vill ju inte att massa folk ska gå in innan det är klart och tänka "jaha, det här var tattigt, hejdå". Men på den minuten som länken låg där hann 5 pers komma in. Och en av dem la en order på två klänningar! Hurra!

In med er nu. De 10 första kunderna (eller 11, inkl smygpremiärskunden) får en present med beställningen!

http://vintagesmulor.se/
http://vintagesmulor.se/
http://vintagesmulor.se/
http://vintagesmulor.se/
http://vintagesmulor.se/

Puss på er!
/F

14 kommentarer:

Maddis sa...

*Skålar i C-vitamin med citronsmak och fnittrar åt den tjusiga giffen*

Vintagesmulor sa...

*höjer en hiskeligt ful kopp med kallt, avslaget te* Förstod att du skulle uppskatta den fina gif:en, kattmänniska som du är!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Jättesnyggt!!
HUR har du lyckats hitta ett vettigt alternativ för kortbetalning i svenska kronor? Eller du kanske är rik och betalar startavgift 7600 kr och tusenlappar per månad... men då går det ju liksom inte ihop för ett litet företag. Kan du maila mig din hemlighet? Om det kostade mindre än 10 000 dvs :)
info@afiori.com

Cornelia och bitterheterna sa...

Herrejävlar! Grattis my dear, grattis! Vågar inte titta in förrän jag har cash.

Vintagesmulor sa...

Maria-Thérèse: Det finns tyvärr ingen gosig hemlighet. :/ Det är bara att punga upp och hålla tummarna som gäller.. Kan maila dig om detaljerna.

Cornelia: Tack tack tack! :D

Fiat sa...

Hurra, hurra, hurra! Jättefin sida! Jag planerar att bli en framtida stammis. All lycka till dig!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Härligt! jag skall genast gå in och kolla!

Vintagesmulor sa...

Fiat: Tackar tackar! :) Åh, det skulle jag se som en ära, kom och köp konserverad gröt! Eller några schyssta klänningar.

G-O-F: Du är så välkommen! :)

Marina sa...

Grattis gumman. Det är så himla roligt att shoppen äntligen är på riktigt. Kram! :)

Anna sa...

Hahaha, åh, den altarnativa webshoppen lät lysande! Katten var pricken över i:et! Men givetvis inte lika proffsig som denna du nu lyckats producera... skitbra/snygg!

Cissi sa...

Vad kul med en så fin webshopp! Det är alltid kul med annorlunda utbud!

Librarybeth sa...

Oj, vad kul det var att hitta hit känner jag - och till butiken!!! Mycket fint som fanns där! :)

Vintagesmulor sa...

@Mamma: Tack tack, jag tycker också det är superspännande. :)

@Anna: Tack så mycket gullet, den alternativa webshoppen sparar jag till mitt nästa projekt. ;D Kul att du gillar den här! :)

@Cissi: Tack! :) Och ja jag håller helt med dig där, man vill ju ha lite speciella kläder.

@Librarybeth: Vad roligt att du tycker det! Du är självklart varmt välkommen, titta gärna in ofta eftersom jag lägger in nya grejer mest hela tiden.

queer as in fuck off sa...

Oj vad fin den blev!! Grattis!