lördag 19 juni 2010

Vintagejakt på Värmdö.

(Började med att vela om rubriken - heter det i eller på Värmdö? I låter bättre i mina öron, men PÅ låter ju mer logiskt. Logiken får vinna denna, enda, gång.)

Idag var det utflyktsdags! Min vän Isobel erbjöd sig att guida mig i second hand/loppisdjungeln i hennes nejbahood, alltså Värmdö. När vi var på väg sa hon att vi kunde hoppa av i Gustavsberg och kika i outleten. Lite kul, för häromdagen läste jag i Fröken Pimpinell's blogg om att hon just varit där och då blev jag avis. Men ehe.. trodde jag att Gustavsberg låg någon annanstans. Typ Skåne. Allt jag inte vet var det är ligger i Skåne. Mina geografikunskaper är pinsamt snäva. Jag blev i alla fall glatt överraskad när jag insåg att jag visst skulle dit idag. Till Gustavsberg, som alltså INTE ligger i Skåne. Nu vet jag det.

Utanför fabriken fanns ett beeeerg av trasiga toalettstolar! Det såg kul ut. Nej, har ingen bild, ni får föreställa er.

Jag gick runt inne i outleten och drägglade bland alla fina koppar, glas och uppläggningsfat. De har väldigt mycket andra-sortering, som man inte ser några fel på, men med trevliga(re) priser. Men men, är det något vi inte har plats för så är det verkligen.. allt.

Vi kikade i ett par loppisar till innan jag begav mig tillbaka in mot stan och hemåt. Mellan typ Henriksdal och Solna (inte så långt) såg jag 6 (SEX!) möhippor och 2 svensexor! Fy för att försöka stjäla kronprinsessans stund i rampljuset. Inte för att jag kunde bry mig nämnvärt. Jag önskar att jag gjorde det, för fan vad det finns att frossa i då. Allt från bröllopstatueringar till bröllopsmuffins och bröllopsölkeps. En sån här med ett Victoria och Daniel-klistermärke på sidan:


Åh justja. Var in en sväng på Myrorna också och tjejen i kassan sa:
- Måste bara säga att jag älskar din stil!

Det tyckte jag var himla gulligt. Älskar när sånt händer. :)



Några av dagens fynd kommer härdå! Rätt kassa bilder, men det får ni leva med. Allt är klickbart!

Prickig rockklänning från almedahls


Turkosgrön långklänning



Prickig/rutig städrock




Sjömansklänning (kjolen är utställd, men faller lite konstigt på bilden).
Rosetten fattas, men det är ju lätt ordnat med en scarf eller nåt.


Liten träask för småpryttlar (eller cigg om man pysslar med sånt)



Rullschki fick en prelle också, en tråkig bok (han gillar sånt):



Och det här är ett fynd från förra veckan. En helt underbar rosettväska! Fodret inuti är blommigt. Den behåller jag själv. <3 onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgbGc5Zjh4yfGC43P_CzwE97ktO7jkGSn77toQpHj4zdAjIyCGnOrWNvd9eQuk328QX81Y2J_E2Qt67zbgJrxI5vUZECt7DXGa2E-3l19IU2DVf-U3pwJh_WuZA2BOg3nzgsqz3IIoF4L9l/s1600/rosettbag1.jpg">



Igår skulle jag dirigera om domänen, vilket betyder webshop = igång. Men tror ni det gick? Givetvis inte. SJÄLVKLART inte! Så nu måste jag traggla med det. Ännu en kundtjänst att ringa och grina till. Men oavsett vad det är för fel så kan det inte ta längre tid än till måndag/tisdag, det vore barockt.

Såå. Återkommer om det. Nu ska jag ha helg!
Puss!
/F

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh tack så mycket för den fina länken! Det gjorde verkligen min dag! Jättefina kläder du har inne nu, måste kolla lite närmare på dom! Jag såg dessutom på din profil att du bor i Solna, jag flyttar dit nu på tisdag, det kommer bli kul! Kram!

Vintagesmulor sa...

Ingen orsak! :) Nej, är det sant?! Vad roligt! Var i Solna ungefär? Jag bor vid Råstasjön. Du får väl hojta om du vill ta en fika någon dag och snacka lite vintage. :D