tisdag 1 juni 2010

Mallorca-russin och instruktionsjello.

Jag blir fan sugen på att bli ett Mallorca-russin. Alltså en gamling som flyttar till solen på hel- eller halvtid (bara vintern då förstås). Bo i ett svenskt lägenhetshotell, gå till den svenska tandläkaren, prenumerera på DN, käka knäckebröd (eller äppelmos, beroende på i vilket stadie av förfall mina tänder är). Jag föreställer mig att den kick man får i början på sommaren här i Sverige, är en minimumkänsla när man bor där. För det är ju vintern, snön och kylan man blir deppig och seg av. Sol jämt = glad jämt.

Nej, så är det förstås inte. Men just idag känns det så. Och just igår också. Och just nästan alla dagar som förflutit sen sist.

Igår var jag på en internetträff. Ni vet en sån dit man går i tron att man ska träffa en tjej i sin egen ålder, men istället kommer en skäggig gubbe med träben. Vi var 4 tjejer som skulle ses, varav jag träffat 2 st tidigare (en av dem är Hanna som nämns här titt som tätt). Vi kommer från ett hårforum där jag varit medlem i snart 5 år. Nu har jag ju visserligen inget hår, men en gång i tiden hade jag! Massa spejsiga dreads och grejer.

Nåväl, forumet är förstås mycket mer än bara hår och igår bestämde några av oss att vi skulle sätta oss i solen och bara existera. Vi satt rätt nära en frisbeegolfbana och så fort ordet "frisbeegolf" yttrats kunde jag bara tänka på en enda sak. När en frisbee kom flygande mot oss och landade en liten bit ifrån kunde jag inte låta bli. Ett bättre tillfälle kunde inte kommit om så gud fader själv täljt det ur en bit guld.
- Vem vare som kasta?! ropade jag med halvknackig brytning.
Någon av tjejerna (Billie?) fyllde i:
- Va ska jag gö med min facking schorta?!

Killen som kastade var tyvärr den enda personen under 52 år som inte sett den legendariska skogsturken.
- Oj, träffade jag er!?

:/ Pärlor för svin, alla dessa pärlor för svin...

Blev bjuden på en delikatess jag inte provat förut. Någon slags väldigt japansk jello i strutform.


Det är tydligen väldigt noga med hur man ska äta den. Man ska stå och äta den lugnt, det är ett godkänt sätt. Man får inte äta två i taget, man får inte ligga ner eller gå när man äter den. Man får absolut inte cykla när man äter den. Liksom, lugna ner instruktionerna lite, vi ska bara trycka i oss en strut jello, inte kasta oss in i isbjörnsburen med laxkostymen på.


Jennie hade med sig chilinötter, mmmm:


Det var en underbar kväll helt enkelt! Idag blev det desto lugnare med jobb och sånt. Imorgon ska jag lägga upp ett par grejer till på Tradera i väntan på webshoppen. Den är faktiskt klar förresten! Från min sida är allt helklart. Nu är det bara betalningslösningen som ska in, sen kör vi.






Nu väntar jag på sen middag i form av potatisgratäng, quornfilé och sallad. Solen sticker mig i höger öga och livet är rätt jävla bra.

Puss!
/F

7 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Det här är ett av de konstigaste blogginlägg jag någonsin läst! Du får ta det som en komplimang.

lovisa/polichinelle sa...

aaah! olidligt spännande med webbshopen!

Vintagesmulor sa...

Lovia: Jaaa! Hoppas och tror du kommer hitta mycket mumsigt.

Maria-Thérèse: Haha! Tack eller förlåt, vet inte vad jag ska säga.

Maddis sa...

Åh, HD-träff. Jag är sugen. Kommer du inte till gbg och hälsar på din vän snart så vi kan dra ihop en träff här? ^^

Vintagesmulor sa...

Det var riktigt skoj faktiskt! Men det hade varit ännu roligare om fler varit med förstås.

Jag vet inte, men har ni någon träff kanske jag kan inställa mig på den iaf. :D

Du har inte planerat att åka upp hit antar jag? Jooo kom igen!

Anna sa...

Sluta jiddra börja trolla! Show me the webshop! hah.
Skogsturkens gångstil alltså, körde ni den också? Den är bäst!

Vintagesmulor sa...

Lugnanerej din knäckehäxa! :D

Vi fick aldrig chans att köra den, eftersom vi blev nerskjutna av frisbeekastarens okunskap direkt. :(