måndag 28 juni 2010

Presentinventering - oj!

Igår var det dags att, för tredje dagen i rad, fira min födelsedag! Nu med Reginalds familj. Det har varit mycket tissel och tassel från Ragge, han har gömt och donat och jag har varit förbjuden att öppna vissa skåp osv.

När jag rotade i garderoben efter ett par byxor häromdagen kom han direkt och hängde över mig:
- Vad gör du?!
- Ja, jag står byxlös och rotar bland mina byxor, så uppenbarligen håller jag på att skriva högskoleprovet.
- Jaja, håll dig bara borta från mina grejer!

Men igår var det alltså slut på detta. Jag blev skjutsad hem till Rivostens föräldrar, medan han och svärfar åkte och handlade. Jag och svärmor parkerade oss i solen, med varsin kall Ramlösa. Aaaah! När Repans syster kom blev vattnet till vin (är hans syster kanske Jesus?) och vi softade vidare en stund på uteplatsen.

Ripprapp skulle laga maten, min favoriträtt: cannelloni med ricotta och spenat och ostsås. Gagaga! Det är så gott att man vill klona sig, så att klonen kan äta lika mycket till.

Vi kollade på fotboll och sen blev det middag, alla älskade maten lika mycket som jag. Duktig Rutschkana!



Seeeen var det paketdags. Bara att få se de hemliga paketen var spännande nog, hade inte ens behövt öppna dem egentligen. Rutan är så duktig på att slå in paket, han lägger verkligen ner hela sin själ i det. Inifrån är det: present, silkespapper, flera lager presentpapper, cellofan och så knyts allt ihop med snören i olika färger och material.



Men även de andra verkade ha lagt ner tid på inslagningen, och inte minst på att köpa presenter. Jag, som inte ens är ingift i familjen, fick paketskörden nedan. Jag var helt.. häpen. Nästan lite skämsig. Allt det här till MIG?! Tror ni att jag har pengar att testamentera er eller? :D Nej men, tack återigen. Blev verkligen jätteglad för allting!

Här är en full redovisning av årets presentskörd!

Från släkten i Västerås, 1000:- totalt.



Från bror + flickvän, 600:- på Clas Ohlson (yeeey, älskar CO! :D)


Från Rulles familj:

Tre nagellack från viva la diva (korall, någon slags metallicgrön och ljusblå)


Lipgloss från MAC, Venetian. Tycker den passar mig väldans bra om jag får säga det själv!


4 par strumpor i olika modeller


På önskelistan hade jag skrivit "vanliga strumpor", vilket gav upphov till en fundersam kommentar på kartongen :D


Scrubvantar, fotfil, nagellacksborttagning och bomullspads


En grunkomoj som man mäter insidan av skor med



En handhållen minifläkt


Från älsk fick jag:


Två böcker

Ett par stora ros-örhängen och ett roshalsband:


En fin låda med te och godis i



Parfym




Fick en stor leopardväska också, men den har jag ingen bild på just nu.

Ooooch... ett fisheye-objektiv!! Blev så jävla överraskad och superglad! Har velat ha ett sånt i flera år, men tyckt att de är lite för dyra. Hurra!


Kolla den buktande linsen, *dräggel*.


Testkörde den lite idag:



PUH! Jag började skriva det här inlägget när jag var 25, nu måste jag vara minst 27.
Tack så hjärtligt för alla presenter och gratulationer!

Puss!
/Frida

www.vintagesmulor.se

12 kommentarer:

Anna sa...

Mööh, fisheye, det har man ju fluktat på sedan man konkade runt på sin analoga kamera på gymnasiet. Har inte heller kommit mig för att köpa... får se till att önska mig i luulklapp.
Dödsfin pakethög btw!

amanda löwenberg sa...

Åh så mycket fint du fick! Det är kul med väl inslagna paket. Det är så kul att öppna då!

lovisa/polichinelle sa...

vilka fina grejer! (förresten så måste jag än en gång säga att jag älskar dina formuleringar! "Det är så gott att man vill klona sig, så att klonen kan äta lika mycket till." hah!) puss!

Vintagesmulor sa...

@Anna: Haha ja jag har också drägglat efter fisheye i flera år. Så kul att äntligen ha det! :) Nu ska jag bara lära mig använda det också, det finns ingen autofokus.. Autofokus är annars min bästa vän.

@Amanda: Ja, fast det känns ju som att paketen är små konstverk som man förstör.. Men men, det gör ont när knoppar brister, osv.

@Lovisa: Hihi, tack! :D:D

Fiat sa...

Fniss! Jag brukar också fira min födelsedag i dagarna tre. Inte för att det är planerat, det bara blir så. Grattis både till dina år (25 var en bra årgång vill jag minnas) och till alla dina presenter!

Maddis sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vilken kille du har! Och grattis på kalaset igen!

Vintagesmulor sa...

@Fiat: Haha, ja man ska ju hinna med alla olika grenar av släkten. Men hey jag klagar inte. Tack tack tack! :) 25 känns bra än så länge. Enkelt att komma ihåg och sådär.

@Maddis: Ja, han är för gullig! Tack sweet :*

En förkärlek för svart sa...

Oj, det var inte lite fina presenter! grattis i efterskott!

Lina sa...

grattis igen, fina fina frida, och heja rufus! Bra grabb där, Lina is a fan.

(mitt ordverifierings-ord är visst Unfress. försöker du säga att jag luktar illa? Jag duschade igår!)

Jacqueline sa...

ÅH! jag är galet avundsjuk på fisheyet!!

Vintagesmulor sa...

@En förkärlek för svart: Tackar! *bugar och bockar*

@Lina: Tack baby! Och haha! Unfress, kul ord ju. Ser framför mig någon som läspar och rynkar på näsan.

@Jacqueline: Hihi! Alltid trevligt att vara föremål för någons avund. :D

Vlad sa...

Rivosten <3 Vilken karl han verkar vara! Så mycket fina presenter och så många smeknamn som börjar på R.