fredag 11 juni 2010

Fyndchock och miniminisemester.

Det har varit papper och kontrakt och avtal och "då har du kommit fel!" och "du måste ha avtal med dem innan du kan få avtal med oss" och avslag och nekanden och gråt och siffror och pärmar.. ja. Det har varit jävligt mycket sånt jag inte gillar. Jag var trött på att att sitta i den här kartongen och bläddra bland papper, sucka och undra hur allt ska gå ihop.

Jag klickade runt på Google Maps och funderade på att åka någonstans. Ville åka till något helt nytt ställe på inköpsresa. Jag behöver inte Paris eller New York, jag kan bli lika glad av att åka till Östertälje typ. Men nu kände jag att jag måste komma ut från Stockholm, till något ställe som är litet fast ändå stort. Muspekaren landade på... Katrineholm. En dryg timme med tåg, perfa! En miniminisemester.

Rickomberga var sugen på att följa med, men han blev sjuk så jag drog själv. Det kändes galet, ja nästan löjligt fritt att sätta sig på tåget. Ingen väntade mig, jag kunde ändra mig och åka längre om jag ville. Som en småbarnsmamma som för första gången på 4 år får gå ut och ta ett glas vin på stan, men leker med tanken på att ta färjan till Åland istället. Jag gillar Stockholm, men det känns trångt i sin storhet på nåt jävla vis. Jag åker långt ut i förorterna, längst ut på linjerna, men allt är ju ändå likadant. Man trampar vatten.

Katrineholm var inte likadant. Det var små stenhus och små vägar och allt kändes lugnare. Jag glömde kartan hemma och Rasko fick agera kartläsare över telefonen. Men efter en liten stund hade jag lärt mig hitta, det var ju inte så stort. På kartan hade avstånden sett enorma ut, men i verkligheten var det bara några minuters gångväg till allt.

Men nu till det viktiga, här är mina fynd! (Alla bilder är klickbara.)

Mönstrad klänning med skärp



Blommig tunika



Fyra små plastburkar med äpplen på



Randig/blommig långklänning



Blommig metallbricka



Prickigt skärp



En hög med Tidningen Misstänkt (gratis, yey!)



Randig klänning med skärp



Brun plastväska



Skinnstövlar



Handväska



Handväska/liten weekendbag



Gammal sportväska



Grön kasse/väska i galon



Idag hade jag träningsvärk av allt bärande. Puh!

Nu sitter jag här med ett glas jordgubbslikör och lyssnar på Oskar Linnros nya skiva. Den är rövigt bra faktiskt, finns på Spotify för er som håller på med sånt. Fotbolls-vm har börjat och solen har tagit en paus. Det är ett tecken! Halleluja, nu stannar vi inne och kollar på tv.

Puss!
/F

5 kommentarer:

Anna sa...

Gah, väskorna! Grrrrr.

lovisa/polichinelle sa...

katrineholm levererar fynd alltså, bra "synskat""

Vintagesmulor sa...

Anna: Jaaa visst är de fina!?

Lovisa: Ja, fast jag tror att alla städer levererar fynd om man orkar leta. :)

Helena sa...

Såna goa, gula burkar med äpplen på har jag! Svinbra fynd! Smart tänkt det där, småstäder brukar kunna ha små pärlor ingen annan orkar besöka.

Vintagesmulor sa...

Tack, jag är väldans nöjd! Men platsbristen gör att de inte får bo kvar här tyvärr. :(