tisdag 16 mars 2010

3 anledningar till att hata CSI.

Jag hatar verkligen CSI. För varje säsong som går blir det bara dummare och dummare. Jag gillar idén, leta textilfibrer och lösa brott, hey, I'm THERE! Men nu är det ju tyvärr inte riktigt så enkelt. I det här inlägget förklarar jag (i listform, med bevis) varför jag hatar CSI och varför du också bör göra det.


1. Horacio a.k.a David Caruso a.k.a "jag viskpratar eftersom jag inte kan agera".



Gillar Jim Carreys imitation dock:




2. Enhance that!

Videon nedan är visserligen en blandning av olika serier/filmer, men CSI är klart överrepresenterade. I VARJE avsnitt ska något enhancas. Och det man ser då är inte en superpixlig närbild, näääj. För de tar SHARPEN! Och då ser man plötsligt att en man två kvarter bort köper en snickers och betalar med en tusenlapp. På bilden där man tidigare bara såg mörker. Fantastiskt.



Här är det bästa (dummaste) exemplet:




3. Färgerna.

De är i bårhus och i bibliotek och forskningssalar. Men ljuset och färgerna säger snarare att de är på rave. Och att man själv går på råmycket LSD. Helt galna neonljus som bara bombas in från alla håll!



Så är det alltså, det är därför jag hatar CSI. Eller som David Caruso skulle sagt:
- I guess CSI must stand for... (*tar på sig solglasögonen*) Can't Stand It. *weeoweeeooo*

Puss!

7 kommentarer:

Fiat sa...

Jag är med dig när det kommer till CSI Miami, men riktiga CSI var ju jättebra i typ mitten, när rollerna hade satt sig. I början var det sådär och nu är det bedrövligt - men i mitten. Åh. Det var tider det, när man vägrade gå ut på måndagkvällarna.

Ullis sa...

kolla in lolpics.se.. där finns det MASSOR med parodier på horatio.. jävla tönt är han.. ser ut som han är allergisk mot allt! haha.. men ja. agreed.

finns parodier på det där enhancegrejandet oxå.. typ "zooma in på nummerplåten.. vad är det som speglas i skruven där.. zooma in på killen som visas i skruvens solbrillor och ta det BAKVÄNT så man ser vad som är BAKOM honom".. nåt sånt. haha.

Alexandra sa...

Hahahahahha, Frida, hjärtat. Det var underbart ÄVEN om jag älskar Horatio! <3

Vintagesmulor sa...

Fiat: Även du, min brutus. CSI blir visserligen värre och värre, och Miami är grädden på skitkakan, men nog har det aldrig varit bra. De har enhance:at från dag 1!

Ladyn: Haha ja, den är en klassiker också, den med skruven i reg-skylten! :D

Lax: :D Å ja älsk' däj ändå. Fast du älskar Horan!

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Haha, helt underbart! Hade jag sett det där jävla ögat hade jag slutat titta för längesen. Inte ens samma vinkel som på originalbilden.

Men det värsta jag vet är ändå att Horatio upprepar allas namn hela tiden medan han pratar med dem. Det är över huvud taget vanligare i CSI Miami av någon anledning. "Well, BOB, this means you're in deep, deep trouble, BOB. BO-OB - you will spend a very long time in jail BOB."

Jag hade en kollega som höll på sådär till mig hela tiden.
Jag slutade på det jobbet.

Vintagesmulor sa...

Maria-Thérèse: Hahahaha! Skönast måste ju då ändå vara när han kombinerar sina före introt-one liners med namnhysterin.

- Well, Bob... lookes like you BOBbed of more than you can chew, Bob. *weeoweeoo*

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

och de där grejerna blir alltmer fantasilösa. Före introt-one-liners alltså, ingen fantasi längre.

"Looks like he's been X"
"Well, BOB.......... not anymore, Bob."

*MUSIK*