torsdag 11 mars 2010

Raspberry mountains, vilken magisk plats!

Igår åkte jag till Hallonbergen och köpte en skräddarbyst. En slags provdocka (torso) i frigolit, som jag kan hänga upp mina vackra kreationer på och ta fina bilder. Det är ju ganska viktigt när man säljer över nätet. Den fanns till ett bra pris där, hos HK Butiksinredning. Ett tips om du (som jag) gillar att frossa i butiksinredning. Men DET är en annan historia.

Jag har alltid tyckt att Hallonbergen låter så fint. Minns första gången jag åkte blå linjen och följde linjen med fingret, på en av de genomskinliga kartorna i den skakiga tunnelbanevagnen. Stadshagen, Västra skogen, Solna Centrum, Näckrosen (rätt fint) och - Hallonbergen. Magi. Fick en underbar känsla i magen.

Såg framför mig grönklädda berg och hallon så långt ögat kan nå. Typ så här:


Raspberry mountains. Drömskt.

Men.. det man får se är detta (klicka):


Så jääävla deppigt! Okej att det inte är gröna kullar och hallon upp i mumindalen, men måste det vara Sveriges FULASTE förort?! Döp om skiten till Fulberget. Så slipper mängder med besvikna bärplockare irra runt i betongen.

På Tradera har jag lagt upp så jeeeekla mycket fint, in och köp för fan! Eller för jesus, beroende på hur du är lagd. ----> KLICK! <---- Bilderna nedan är klickbara.
Puss!

Inga kommentarer: