måndag 8 mars 2010

Grattis alla män!

Hipp hipp hurra, Kvinnodagen fyller 100 år idag!


Jag vill passa på att gratulera alla män. För vad i helvete skulle ni göra utan oss? Inte existera, för det första. Och ni skulle handdiska jämt. (För det var en kvinna som uppfann diskmaskinen.)

Jag är dock den största påhejaren av att Kvinnodagen ska försvinna. Feminism också. Jag VILL hålla käften, tro inget annat. Men jag kan tyvärr inte göra det förrän det är rättvist. Då kommer jag och alla mina feministvänner upphöra att existera. Som feminister alltså. Istället kommer vi vara medmänniskor och kunna bidra ännu bättre till samhället när vi får fullt svängrum. Alla vinner! Så ogillar du kvinnodagen och sånt påhitt föreslår jag att du jobbar mot orättvisor och för jämställdhet.

Lite bilder från igår (klickbara som alltid):






Puss!

4 kommentarer:

Vlad sa...

Amen to that sistah. Åh vad jag älskar den där capen!

Fiat sa...

Men åh vilket fin blogg! Jag lägger till dig bland mina favoriter. Både i blogger och på Tradera. Ok?

Vintagesmulor sa...

Vlad: Hihi, förstod att du skulle tycka om den! Den är typ definitionen av ordet sagolik. Dräggel. Testade den själv men den var för smal över axlarna. Poop!

Fiat: DONE! Blev skitglad av din kommentar här. Och ännu gladare när jag kollat upp dig (alltså din blogg) och ser att du är både vältalig (välskrivig, skarp och rolig. En ego-boost för mig och en ny favoritblogg (din) dessutom. Well, thank you, kind sir! *bocka ut ur rummet med mössan i hand*

Fiat sa...

Hurra! Tack själv kära du!