tisdag 30 mars 2010

Loppisar och sjukdom, alltså mitt liv.

Men fö i helvedde! Som en dansk/full person skulle sagt. Nu är jag sjuk IGEN! Det här kommer gå från att vara en vintage/random crap-blogg till att vara en Sjukdomarnas ABC-blogg. Men nej, jag ska försöka att inte älta: jag kan inte andas och inte äta, febern närmar sig 39 grader och det är mest synd om mig i hela världen, THE END. Nu vidare till viktigare saker.

Jag var i Västerås i helgen, vilket var aspeppigt tills jag blev sjuk. Vilket var direkt. Jag och Rullralle bodde i brorsans och hans sambos lägenhet. De var inte hemma fre/lör så då var vi kattvakter. De har tre katter, två birmor och en... balines? Tjippanes? Bolognese? Vet inte riktigt, men en råttliknande varelse med historiens högsta MJAO. Det låter mer som en varningstuta än som en katt. Han spinner hela tiden också, så han är ganska gullig med. Men JÄKLAR! Han är outtröttlig och omättlig. Vill leka och äta jämt. Som en blandning mellan ett jobbigt barn och.. ett jobbigt barn.

Den till höger här, när han var kattunge:






Hann i alla fall med 5 loppisar, de 2 sista borde jag nog låtit bli egentligen, med tanke på mitt mående. Men en av dem var delvis anledningen till att jag åkte dit. Ville inte missa den. Och gjorde massa fina fynd! Typ 8 väskor och ett gäng koppar/fat med hjärtan på. Kan ta bilder när jag piggnat till. Och på de andra ställena blev det några fler väskor, en kappa och en hel hög klänningar. Allt kommer komma upp i webshoppen som är på g! Innan sommarn ska den komma. Håller er uppdaterade.

Har de senaste veckorna tappat bort både en och tre viktiga papper. Och funderade då när funktionen ctrl + f (eller cmd + f) ska komma till verkligheten. Den och en delete-funktion skulle drastiskt ändra människors liv. Hörre Steve Jobs. Det är väl du som är ansvarig för sånt? Jag vill kunna cmd + f deklarationen. Och delete måndagsmornar. Och insert bli frisk.

Puss.

4 kommentarer:

Ullis sa...

det är väl en balines? eller javanes? vet inte skillnaden men jag tror balinesen är en långhårig javanes... moster har en.. en javanes.. som är ensam i sverige om sin färg, eller hur det nu var.. han är lila. hahaha, och låter.. hör ju till orientalerna och siameser är ju SATAN..

Marina sa...

Monty är siames och inget annat. :) Hans mamma är siames och hans pappa är balines. Två av hans systrar blev balineser, de fick alltså längre päls - syns mest på svansen. Javanes är ett gammalt namn på långhåriga orientaler. Hela det orientaliska släktet är... speciella. Montys mamma Idde och hans syster Medora bor hos mig och då jagar de livet ur varandra istället för att klaga för sin människa. Så lösningen är enkel - Matte och Marika får skaffa en till. :)

emilystrange sa...

åhh.. jag brukar inte fastna för korthåriga katter, men dessa var riktigt fina. gosiga tassar!

//Emilystrange

Vintagesmulor sa...

Emilystrange: Ja, de är skitsöta. Har helt underbar päls också. Synd att de är så satsns jobbiga..