onsdag 3 mars 2010

Blog awards! På med galaklänningen.


Jag har fått, inte en, utan TVÅ blog awards! Först skrev jag "s.k blog awards", men vafan. Näe, BLOG AWARDS! Utropstecken. Inte nåt jävla s.k.

Först var jag osäker på om jag skulle anta "utmaningen" eftersom det kändes lite kedjebrevigt. Men sen tänkte jag att det är kul för mig, så jag gör det. Allt som är kul för mig är bra skit.

Den som har fått en award ska:
1. Kopiera awarden på sin blogg
2. Länka till personen som gett dig awarden
3. Berätta 8 intressanta fakta om dig själv
4. Välj ut 7 andra bloggar du vill ge awarden till

Jag fick award från Vlad och maddis.

Vlads motivering:
"världens bästa Frida skriver roliga, välformulerade texter och visar upp bilder på grejer man kan köpa av henne på tradera. Hon är nämligen en mästare på att hitta fina grejer, speciellt väskor! Har köpt tre väskor av henne hittills och det känns som om det kommer bli fler..."

maddis motivering:
"För att hon är en fantastisk kvinna och skriver så wunderbart."

Och jaha... 8 "intressanta" fakta om mig:

  1. Jag har spelat mandolin i flera år. Det var dock lääääääääääähääääähäääääänge sen. Så be mig inte uppträda på något kalas eller liknande, I'm retired! Ett par autografer kan jag dock skriva. Sänd 20 kr samt ett frankerat kuvert till Mandolinmaster.
  2. Jag har 2 katter. De bor dock inte hos mig, utan hos mitt ex som är fodervärd åt dem. Jag lider av svår kattstinens och blir lite gråtig när jag ser eller hör talas om katter. Vilket är ganska ofta..
  3. Jag har velat starta företag sen jag var 16 år (2001), men fegat ända tills nu (maj 2009).
  4. Jag har sett alla avsnitt av Vänner och Will & Grace och King of Queens så många gånger att jag kan alla repliker utantill. Men jag slutar inte kolla för det.
  5. Jag blir lite ledsen om jag får ett sms som det bara står "OK." i. Även om det är ett fullgott svar på vad jag än frågat. Tycker det låter hårt och surt. OK. Lite "bita ihop käkarna och vända ryggen till"-aktigt. Har försökt uppfostra min familj att inte göra så. Det går sådär...
  6. Kallar sällan min pojkvän för hans riktiga namn. Det blir mest Ralle, Rulle, Racke, Rille, Rallo, Ricko, Raskens.... Allt som börjar på R. Eller någon bokstav som ligger nära R. Eller vafan helst som ploppar upp i hövet. Han reagerar på allt nuförtiden.
  7. Jag har blivit anklagad för att "anstränga mig för att vara ful" i radio. Hallå eller, somliga saker kommer faktiskt till en natuuuurligt!
  8. Uttalar "ö" som "u". Jag är västmanlänning, vi gör så.

Nu är det ju som så här, att jag är ingen duktig bloggläsare. Det ger mig lite prestationsångest att läsa andras bloggar. Att se hur fina bilder de tar, hur ofta de uppdaterar, hur roliga spaningar och teorier de har, etc. Så några 7 bloggar kommer jag inte lista. Jag kör på så får vi se hur många det blir!

AWARD-UTDELNING!
  1. maddis - sindrobe: mysigt utan att vara irriterande puttenuttigt, personligt utan att vara utfläkande, snyggt utan att vara bajsnödigt. Maddis har en skön känsla för estetik och form vilket gör bloggen lätt att ta till sig. Texterna är roliga och korta, små bitar verklighet. Och mycket av mina två favoritsaker - katter och vegetarisk mat. Frossa på!
  2. queer as in fuck off: vardagsliv och tankar om feminism/queer, uppblandat med vintagefynd. Kaxigt och vältaligt. En julstrumpa full med godsaker!
  3. Vladimir Brusilov: "gråa skildringar av hopplöst elände". Ta bloggens underrubrik med en näve salt. Visst innehåller den en hel del cynismer och sarkasmer, men den bubblar av livsglädje. En tjej man vill bli vän med och en blogg man vill kommentera.
  4. Le Fabuleux Destin d'Fatshionista: plus size-tjej som vägrar gömma sig i nåt hörn av internet. Det är outfitbilder, inspirationsbilder och vardagstexter. Uppfriskande som fan. "Man kan faktiskt vara fet OCH het." You said it sister!
  5. retrostuff: barnkläder sydda av gamla, härliga retrotyger. Snällt mot miljön och mot ögonen, för det är himla snygga kreationer. Inspirerande, även fast man är barnfri som jag!

PUH! Vilken fet post. Nu måste jag ta en kopp te. Puss!

2 kommentarer:

queer as in fuck off sa...

Oj vad roligt - min första AWARD! Tack! Jag ska "skicka vidare" under veckan!

Maddis sa...

Pöss!