fredag 12 mars 2010

Vårigt hårig.

Idag hann Stockholm med både vinter och vår. På förmiddagen snöade det och jag bestämde mig för att aldrig gå ut igen. Sen kom solen fram och smälte allt som singlat ner. Och lite till. Varmt och skönt och vårvackert. Givetvis var jag tvungen att gå ut då.


Dagens accessoarer var:


Gick och köpte några dessertskålar på en second hand-affär. Inte för att jag blev så kär i dem, utan för att vi verkligen behöver dem tills imorrn. Min mams och hennes bästis kommer på middag då. Alltså, inte kärlek vid första ögonkastet mellan mig och skålarna. Men vi kan nog lära oss att gilla varann.

Här är de, 5:-/st.


Sen gick jag in på det lokala ICA:t. Dit går jag nästan varje dag för att handla/posta paket/hämta ut paket, så jag har blivit lite tjenis med en av tjejerna som jobbar där. Hon satt i kassan när jag kom in och slängde upp toapappret på bandet. Hon hejade glatt på mig och sa:
- Men vad fin du är!
- Tack tack!
- Du ser väldigt hårig ut, sa hon leende.

Hmm. Tänka tänka. Hårig? Det är nog det sista jag är. Jag frågade förvirrat:
- Sa du att jag såg hårig ut?
Hon började skratta och sa:
- VÅRIG sa jag!

Dags att tvätta öronen kanske. Annars är det en ganska bra komplimang till någon som (som jag) har alopecia areata. Vi vill inget hellre än att bli lite mer håriga!

Imorse skulle jag öppna en fil, och märkte då att den var RAR:ad. Lite drygt, men det tar ju inte så lång tid att packa upp. Klicketiklick! Ibland är datorer sega. Ibland är de konstiga. Ibland är de både och:


Jag hinner nog ta en kaffe innan det är klart...

Mer nytt på Tradera (bilderna nedan är klickbara)!



Puss!

1 kommentar:

Anna - Sagan om Sagorna sa...

Oh, en sån där cigarettask har jag också! Dom är superfina! :)