torsdag 1 oktober 2009

Jag är tillsammans med Papphammar.

Imorrn åker pojkvännen till Rom med sina killkompisar. Jag blir gräsänka! Men jag har planerat hela helgen full, så det kommer gå fort. Imorrn ska jag till Kärrtorp och hämta en väska. Haha, shit, det låter som att jag är en pensionär.
- Nu är det fullt upp ser du, Gerd, imorgon ska jag åka iväg till Kärrtorp och hämta en väska. Ja så då kan jag inte fika, nej nej.

Det är i alla fall en väldigt fin väska som jag köpt på Tradera. Bilder kommer. På lördag kommer Hanna hit och vi ska fotografera och käka middag. Och allmänt tjejsnacka. På söndag har jag lite lösa planer, vi får se vad det blir. Och på måndag kommer karln hem igen. Han är uppe på vinden nu för att hämta sin resväska. Den ligger givetvis längst in, bakom flera klädgarderober och stora lådor och ja, massa bråte (läs: mina kära ägodelar). Jag är skitnervös nu när han är däruppe och gräver. Jag litar inte på den där jäkla Papphammar-typen!

Han skulle låna min mixer för ett tag sen. Jag har aldrig låtit honom komma nära den, just för att jag vet hur han är. Lite som en mongolid, inte medveten om sin egen styrka. Missbedömer och felbedömer och krasar sönder grejer. Sen står han där med en "det hände en olycka.."-minen. I alla fall, han sa:
- Dä ä lööööööögnt, det går braaaaa!

Jag satt som på nålar med oroliga ögonbryn, sneglade hela tiden in i köket på drummeln som stod där och våldförde sig på min lilla mixer. Och så - pang bom krasch.
- Oj....

Så var den klar. Den gick samma öde tillmötes som dussintals stekspadar, decilitermått, osthyvlar, stekpannor, glas, muggar etc. Så det är ju inte konstigt att man är orolig när han ska rumla runt bland mina ovärderliga vintagefynd. Man... Nu kom han ner igen! Resväskan var med, och han påstår att han inte haft sönder något. Hmm... Vågar man tro på det?

Shit vad jag har pumpat ut grejer på Tradera nu! Ni måste in och kika, finns nåt för alla. Nästan. IN OCH BJUD! Här är lite exempel på det som ligger ute nu:









2 kommentarer:

Beckis sa...

Jag funderar på att handla nått på Tradera men vette fan hur man gör (orkar inte sätta mig in i det är väll egentligen hela sanningen)

Du får mata mig med kunskap.

Vintagesmulor sa...

Åh, det är himla enkelt! Skapa ett konto, hitta något du gillar, bjud på det (man ska helst vänta till sista minuten, så man inte trissar upp priser i onödan), sätt det högsta pris du vill ge. Och så vinner du!

Sen får du ett mail med info från säljaren och så betalar du (du sätter in pengar på ett konto i typ Nordea), sen får du ett paket på posten! Klart! Fast kolla innan du bjuder så att säljaren har bra omdömen och sådär.