måndag 12 oktober 2009

När jag hörde "blogg" första gången.

Oj oj oj. Nu var det länge sen jag bloggade. Bloggade förresten, vem hade trott att det skulle vara ett välkänt och vänanvänt verb för några år sen? Eller ja, 10-15 år sen i alla fall. Gud vad jag är gammal. Jag minns när min mosters sambo skulle skriva en artikel om bloggar och han frågade min mamma om hon kände någon som höll på med sånt. Skratta ni, men på den tiden fanns inga Blondinbellor och Alex Schulmans. Jag minns att jag frågade mamma: vad är en blogg? Hon sa att det var som en dagbok fast på nätet. Blogg. Jag tyckte det lät konstigt, som en slemboll. Och vem vill skriva sin dagbok på NÄTET? Näe, det där konceptet gav jag inte mycket för.

Vi lägger den spaningen i samma hög som när jag förutspådde att Britney Spears bara var en one hit wonder som ingen skulle minnas ett par månader efter Hit me baby one more time kommit ut.

Nåja, vad har jag gjort då? Jag har legat på min dödsbädd och flämtat åt gud eller djävulen eller påskharen eller vem som helst med auktoritet att komma och hämta mig. Men icke. Först var det halsen. Igensvullen, sargad, ond. Sen kom snoret, som en förorenad fors. Huvudvärken. Smärtan i kroppen. You name it, I had it. Förutom feber, som egentligen är det mest eftertraktade, om man nu ändå ska må skit. För då kan man säga till folk: ja, nej, det är inte bra idag, har TRETTIONIO graders feber!

Och då hajar alla direkt att shit, den här bruden är det synd om. Att istället säga: "jag har ont i halsen" får inte riktigt samma effekt. Nej, det behövs något med en klar gradskala som ett oberoende mätinstrument kan peta in en på. DÄR är du, SÅDÄR illa mår du!

Nu är det i alla fall hostan som har mig i sitt grepp. Så länge jag låter bli att andas eller typ skratta så är det lugnt. Men hur ska man kunna hålla sig för skratt när man kollar på Färjan?! Eller Ensam mamma söker?
- Ha' ska ha silvärklocka, dä ä viktät.

Ja gud Madde, varför har du inte hittat Mr Right ännu, du gör ju allt rätt! Och Helena, som letar hockeyrumpor på killar som är lika gamla som hennes söner. Det är ju också helt rätt! Jag menar hockeyrumpa och silverklocka, det är ju det man vill ha ut av ett förhållande. Det är ju sånt som får en relation att ständigt djupna. Att kunna ha en... klocka. Så man... vet när Ensam mamma söker börjar. Och att ha en hockeyrumpa att.. slå på i frustration när man kollar på Ensam mamma söker.

Nu ska jag inte prata mer om Ensam mamma söker. For now.

Märkte att jag hade väldigt mycket väskor och sånt ute på Tradera, så jag beslutade mig för att dunka ut lite kläder. Rubrikerna leder till respektive auktion och bilderna är klickbara! Klicka HÄR för att komma till alla auktioner.
























4 kommentarer:

Ullis sa...

jag borde fan skaffa anorexia igen.. den där kritstreckskjolen var skitfin :D babydollen med :/

hur eller hur.. ensam mamma söker.. don't get me started.. den rynkiga vidriga kärringen som sitter och dreglar och klämmer lammköttsrövar och säger att det är "mumsigt" med flåsljud.. jag KRÄKS!!! är bara glad över att den feta fula mamman som satt i reklamen och sa att hennes man skulle ha "en fläskfilé mellan bena" inte kom med..

tycker det är omoraliskt och perverst hela alltet. kåta tanter som är äckliga i tv. NEY! *moralullis*

Vintagesmulor sa...

Åh visst är de fina! :)

Haha, jag såg aldrig reklamerna med de andra mammorna, finns de på nätet måntro? Måste kika. Om de valde ut de här stolpskotten kan man ju bara undra vilka som nobbades.

Jo, det känns ju jääääkligt standard att säga men; stackars barnen.

deghatten sa...

Vara nostalgisk över en tid innan bloggarna? *fnys*

Jag är så gammal att jag i nian skrev skolarbeten på dator (bara det revolutionerande), lämnade plats för bilder som jag kopierade ur uppslagsboken och sedan layoutade ihop allt med hjälp av kopieringsapparaten. Multi-media kallas det.

Ullis sa...

ingen aning om de finns att få tag i.. HEMSKT!! och ja, stackars barn..

och jan.. vafan, sånt avancerat gjorde aldrig jag! jag klippte ut saker, ritade själv kanske.. eller skrev ut clipart och klippte ut och klistrade på.. haha, fast det berodde nog mest på att jag var helt värdelös, inte gammal-heten ;P