fredag 2 oktober 2009

T-rexarmar och doktorsväska.

Idag åkte jag till Kärrtorp och hämtade den här underbara vintage-väskan i doktorsmodell (spann som en katt hela vägen hem, kolla vad fin den är!):




Sen drog jag hem och fann lägenheten precis så stökig som jag lämnat den. Ej ihopvikt säng (vi har bäddsoffa), disk i köket, smulor på bordet, kläder på golvet. Vafän! Var är min städare slash pojkvän?! Justja... På semester. Nu är det alltså meningen att jag ska klara mig utan min personlige assistent/kock/psykolog/ryggkliare/mästerkramare i... 3 dagar! Vad är det för skit?! Jag har visserligen lyckats städa, bokföra lite, laga quornfärssås till en hel armé (en liten arme på kanske 6-7 personer), diska och bäddat ihop sängen. Har t o m lyckats klia mig själv på ryggen lite taffligt, med ett sånt där långt skohorn. Så, jag klarar mig kanske rätt bra. Fast det där med kramarna blir lite svårt att åtgärda själv, jag har neurosedyn-korta armar typ. Som en t-rex. Kan klappa mig själv lite på axlarna.

Imorrn ska jag först på loppis och sen ha en fotosession med Hanna. Be till vädergudarna att de håller sig i skinnet, för bövelen! Shit vad trött jag är, får man gå och lägga sig klockan nio en fredagkväll om man är över 5 år och under 95 år? Nej, jag ska hålla ut lite längre.

Fler saker har åkt ut på Tradera (in å bju'!), bl a detta:

Flerradigt pärlhalsband i rosa plast:



Vändbart bälte i rosa och vittPuffig 80-talskjol


Bruna handskar med rosutsmyckning



2 kommentarer:

Billie sa...

Men åh. Det vändbara bältet är ju helt fantastiskt!

Vintagesmulor sa...

Du vet vad du ska göra. ;)