måndag 5 oktober 2009

Jag luktar illa och dricker för lite alko.

Idag kom Rulle-bulle hem igen! Snorig och svininfluensig och med massor att berätta. Eller ptja. Han fick ju bara två dagar egentligen, den tredje dagen spenderade han stirrande i hotelltaket, snorandes och längtandes efter dödens underbara omfamning. (Han var lite förkyld alltså, men för en man är ju det som att ha pest och aids och varenda djurinfluensa som finns.) Men han hade en del foton och anekdoter i alla fall. När han kom hem pratade vi nonstop i 4 timmar. Det händer mycket på 4 dagar! Nu har jag proppat honom full med Ipren och te med honung. Vi har kollat ifatt våra serier (Project Runway och Entourage) och fyllt köket med disk. All is as it should be i det Fors:ska/Walströmska residenset.

Själv har jag jobbat en del idag, fotograferat och redigerat foton. Väntat på mail som aldrig kommer. Jag hatar verkligen att bromsas på det sättet, när man är beroende av att andra människor ska göra någonting litet för att man ska komma vidare. Och det enda man kan göra är att vänta, eller tjata. Och jag har redan tjatat sönder ett par öron, vill inte tjata sönder ett par till, som dessutom är mammalediga. Så snälla, låt mig slippa.

Justja, Rulle hade med sig presenter hem! Själv hade jag handlat väskor för matkassan han lämnat åt mig, haha. Han hade givetvis kollat på vintage-väskor åt mig i Rom, men inte hittat några riktiga fynd. Mitt i storstäder sådär är ju priserna som de är.

Men jag ska inte klaga - tre sorters likörer åt mig! Weee. Och tvålar åt mig. Jag kan bara tolka det som att jag luktar illa och är lite för präktig och nykter. Men jag kan nog må bra av att tvaga mig lite och ta mig en jäkel.

Ja, och så är det olivolja, tryffelsalsa, nashipäronmarmelad. Det sistnämnda ska jag skända imorrn bitti genom att kleta det på billigt jäkla rostbröd och smiska på en skiva illgul hushållsost. Muahaha!






Som avslutning lite fler foton från fototillfället med Hanna. Allt är vintage och allt (utom det vita linnet och de svarta leggingsen) kommer finnas att köpas hos VintageSmulor! Så spara veckopengen och barnbidraget och lönen och pantburkarna, för du kommer vara på spenderarhumör när jag slår upp portarna.

Klicka på bilderna för större format!





Inga kommentarer: