onsdag 7 oktober 2009

Riktigt blod och tacos.

Jag och Rulle har börjat kolla på True Blood igen. Vi såg de första avsnitten för ett par månader sen, sen kom vi ur det på nåt sätt. Idag hade vi ingenting att kolla på så då kastade vi oss in igen och checkade två avsnitt. Fruktansvärt efter är vi, men det är ju bara skönt. Då kan man sträckkolla! Minns när vi skulle sträcka Sopranos, och då sågs vi bara på helgerna. Dvd:n sattes igång sekunden man kom innanför dörren och stängdes av när man var tvungen att rusa till tåget.

Middagen idag blev tacos, härligt svennigt. Fast ändå exotiskt, eftersom vi freestylade till det lite såhär MITT I VECKAN! Appropå tacos, Rulle har någon jäkla teori om att när tjejer träffas och ska äta middag hemma hos varandra äter de alltid en av två saker:
- tacos
- hemgjord pizza

Jag vill döda hans teori, men i hemlighet tror jag den stämmer rätt bra. Eller vad äter ni när ni hänger med era tjejkompisar (pluralis)? Och vad äter killar när de träffas? Sätter de sig bara och gnager på en halvdö älg?

Tjejer snacksar på morotsstavar och dipp också. Och kladdkaka. Killar äter chilinötter och wienerbröd. Så, det var dagens genusprofil!

Idag har jag faktiskt jobbat på ett sätt som syns utåt, alltså: nya vintage-gobitar uppe på Tradera! In å shoppa tills du droppa...r. Rubrikerna är länkar till respektive auktion. Don't miss out!





























Gonatt! :*

6 kommentarer:

Billie sa...

I min drömvärld skulle jag och mina tjejkompisar göra palt när vi sågs.

Skala potatis, gegga ihop smet, baka in fläsk och vända paltarna i grytan. Sen bara smälla i oss minst 4 paltar var med smör och lingonsylt och ha redig paltkoma tills alla ska hem igen. Eller förresten. Gärna lite vaniljglass med varm hjortronsylt till.

cohen sa...

hello, tänkte bara tipsa om min "traderablogg", en blogg där jag tipsar om extra bra auktioner på tradera helt enkelt (plus lite annat). är säker på att en del av dina auktioner kommer hamna på min blogg så vore roligt om du hade lust att spana in den :) ha det bra!

Vintagesmulor sa...

Billie: Haha aw. Du är så norrlänsk man kan bli utan att vara med i Jägarna.

Vlad sa...

ÅH skärpet SKA jag ha!

Vintagesmulor sa...

Vlad: Då får du bevaka auktionen, så du inte missar det! :)

Vlad sa...

Det kan du slå dig i backen på!