tisdag 20 oktober 2009

Katt-fnatt.

Jag har sån kattabstinens. Skakar och tuggar fradga och surfar runt på kattsajter med skyldig blick och svettig överläpp. Gagagaga! Varenda skugga eller buske eller igelkott ser ut som en murrig myskatt som vill spinna i mitt knä och bajsa i en låda i mitt badrum. Varenda fiskig stank är en möjlig middag till min misse. Och när man fryser om fötterna, tänk att ha en liten katt som gosar upp sig och värmer upp dem. Som en hårig värmedyna. Åååååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Det är ju så att jag har två katter, men de bor hos mitt ex för tillfället eftersom jag och Rulle bor i för liten lägenhet. Jag har inte träffat dem sen i maj. Jag tar lite tillfälliga gos-hits genom att gosa med andras katter så ofta jag bara kommer åt. Men det är som att vara heroinberoende och ta en brustablett c-vitamin liksom. IT DON'T CUT IT!

Men ons-fre.. Oj, oj, oj. Jag ska träffa så mycket katter att jag kanske får en överdos. Först ska jag till Vallentuna och gosa med några birmakattungar. Sen ska jag till brorsan i Västerås och gosa med ett par fullvuxna birmor. Och torsdag och fredag ska jag till exet och träffa mina älskade kattskitar och även hans katt, Sture. Alla tre katter kommer bli tvångsgosade och klappade tills pälsen ramlar av.

Nu kommer en kattkavalkad bestående av lite olika katter som korsat min väg. Jag har tagit alla foton. De två första är mina, Storkissen och Gulding.













4 kommentarer:

Vlad sa...

Kattkattkattååååååååå. Jag längtar efter min kisse som bor hos mamma och pappa hela tiden, och när jag kommer hem brukar hon komma springande till mig och pipa mjä mjä mjä. Inget gör en så lycklig <3

Marina sa...

Och när kommer du och gosar birmisar och långsnokar hos mamma då?

Vintagesmulor sa...

Vlad: Ja, åhh! Och man saknar de mest irriterande saker med.

Marina: Även det ska klämmas in, det blir ett jäkla rännande, men det är det värt. När kattgos är belöningen!

Ullis sa...

sämst!! typ bara birmor!! nä, fler zebror och väslingar säger jag *veva med knytnäven på ett icke hotfullt vis*