måndag 19 oktober 2009

Prao-spade och min rider.

Idag åkte jag till Alby och hämtade en ryggsäck. Oh, så glamouröst! Men jag kan inte hjälpa det, jag gillar såna där små äventyr. Min mamma och jag brukade åka på såna jämt när jag bodde i Västerås - vi kallade dem utflykter. Åka till Sala och hämta en katt = utflykt. Åka till Nisses (stort billighetsvaruhus i Västerås) och leta julgranskulor = utflykt. Stort som smått, oftast smått, blir utflykter. Det känns mer peppigt om man ser det så istället för ärenden eller måsten.

Den här tycker jag ni ska bjuda på, den har jag nyss lagt ut på Tradera. En PRAO-ELEV-skylt, direkt från 90-talet! Den kan man ha som grund för många lustigheter.


Det väcker liv i gamla minnen. Jag och min kompis Lisa praoade på ett café i sjuan eller nåt. Vi fick jobba som slavar och blev inte ens bjudna på lunch av caféet. Det var ju annars standard om man jobbade på restauranger och sånt. Ifall ägaren inte satt och vakade med sin hökblick fick man sno åt sig en dricka och en mazarin ungefär, sa de andra anställda åt oss. En dag sprang vi som vanligt runt med disk när ägaren började skrika på oss.
- TA SPADEN!
Vi stannade båda upp, förvirrade. Kollade oss omkring - spaden? Vilken jäkla spade?
- TA SPADEN DÄR!!!
Arg blev argare och han tänkte nog att om han skrek högre så skulle vi förstå. Han pekade med sina korvfingrar och skrek igen att vi skulle ta spaden där.

Lisa tog sopborsten han pekade på.
- Menar du den här?
- JA, äntligen fattar ni!

Good times.

I övrigt fick jag nyss ett mail av en fotograf som undrade om jag ville vara stylist på en plåtning! Han hade hittat mig via bloggen. Dra på trissor, trodde jag var ohittbar! Förhandlingar pågår, jag skickade precis över min rider. Jag vill ju givetvis ha en egen hotellvåning, 5 vita kattungar (inga jävla blandfärgade), 2 flaskor champagne och.. en livstidskonsumtion på Myrorna! Och så vill jag att Andra Avenyn ska få en tredje säsong. Vi får se om han möter mina krav.

Nytt på Tradera, både rubrik och bilder är klickbara:





1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul! Att han hittade dig menar jag, och det är var ju inte för oskull som han frågade just dig i så fall. Du är ju grym! / ruphus