söndag 25 oktober 2009

Världens sämsta slogan.

Rulle och jag var ute på en promenix i lördags och pratade om mitt företag när vi kom in på det faktum att jag inte har någon slogan. R blev tyst, som alltid när han försöker lösa problem. Vi hade en bit hem och jag ville inte gå i tystnad resten av vägen, så jag försökte byta ämne, dra igång andra diskussioner, men fick bara enstaviga svar. När han är i det mode:t är det egentligen bara att acceptera läget och vänta ut honom. Halvvägs hemma skrattade han till, som om han tänkt på nåt roligt.
- Vad?! sa jag, desperat törstande efter en konversation. Har du kommit på en slogan?
- Haha, ja, nej... det var så dumt.
- Nej men kom igen, säg nu.
Jag blev nyfiken. Tänkte att även om den var dålig kanske man kan använda den som grund eller nåt. Tweaka den till perfektion.
- Men den betyder inget.
- Nej okej, men säg ändå!
- VintageSmulor - från hårdrock till spinnrock!
- ...
- Jag sa ju att den inte betydde nåt!


Lite av det som är nytt på VintageSmulors Tradera (alla rubriker och bilder klickbara):











Puss!

1 kommentar:

deghatten sa...

Du försöker skämma ut mig på helt felaktiga grunder. Min slogan var faktiskt "från spinnrock till hårdrock" inte "hårdrock till spinnrock"!!! Kläderna kommer från en spinnrock och bärs nu av hårdrockare - en expressiv och suggestiv slogan. Hey, där är en till, "Vintagesmulor - expressivt och suggestivt." Du kan tacka mig med senare.