onsdag 14 oktober 2009

Lägg dem i en ögonkopp.

Katastrofpaket. Kroppspuder för barn och vuxna. Ögonkoppar. Sårpulver.

Jag köpte en gammal förbandslåda på second hand idag, och den är fylld med massa konstiga grejer! Jag vill elda och såga på Rullebulle så jag får testa allt skoj.

1974 är den ifrån. Var de största och mest akuta farorna då att ögonen skulle ramla ur eller? Så alla förbandslådor innehöll speciella plastkoppar man kan lägga dem i. Ringer 112, eller ja, 90 000 var det väl då.
- Mina ögon har ramlat ut!
- Okej, andas lugnt, ingen panik nu. Lägg dem i en ögonkopp och invänta ambulans.

Och sårpulver, uähk! Bara jag som tycker det låter hysteriskt äckligt? Som om någon skrapat av sårskorpor, lagt i en mortel och pulveriserat. Strö över vaniljglass och servera! *kysser fingertopparna och låter dem skiljas åt i en "belissima!"-gest*.

Köpte massa annat fint idag också, det var en riktig fynddag. Bl a de här jackorna:

Skidjacka 70-tal



Snygg röd jacka




Nytt på Tradera är bl a det här (----->LÄNK):

Fjällrävenjacka



Och några skärp:




Puss och gonatt!

6 kommentarer:

Ullis sa...

haha jag har använt en ögonkopp! jag är helt säker! :D och mer än en gång dessutom! o_O

gillade den blå jackan, du får börja köpa in tjockisgrejer ;P

pöss!

Vintagesmulor sa...

Haha du ska då alltid vara värst.

Då får du modella dem åt mig, min provdocka kan inte bära upp sånt!

Ullis sa...

hahaha ja vafan.. tjockis är jag ju! :D men ja.. hahaha.. allt är ju relativt.. det är nog svårt att hitta saker jag kan ha :D:D:D men jag jobbar på det!! heja mig!

Vintagesmulor sa...

Haha nej, men du är la större än en 38 iaf?

Heja heja!

Ullis sa...

lite? ;P

Beckis sa...

För mig låter "sårpulver" som sånt där pulver de har i skottsåren i alla amerikanska filmer om andra världskriget så soldaterna inte skulle förblöda. Nått slags koaguleringsshit.

Fast efter lite googlande nu inser jag att det är nått man använder för att få såret att torka fortare och bilda en sårskorpa typ på skavsår.