fredag 9 juli 2010

Badhimlen, röd hud och rosa vintage.

Idag åkte vi långt ut i helvetet och fann himmelriket. En oas av vit sand och turkosblått, klart vatten.


Tyvärr blev jag helt grisbränd. Har en sjukt ful rödrosa baddräktsbränna, som bryts av med degvit hud. Hett!


Hett, ja. Bokstavligen talat. Nu ligger jag här med solfeber och känner att linnet klibbat fast sig på ryggen. Tar jag av det är risken stor att huden hänger med, så ja.. Det här vita, ribbstickade linnet är tydligen ihop med mig fo life.

Hoppas ni också fått bada idag!

Har bytt ut Veckans tips i webshoppen, nu är det rosa tema, in å kika:



4 kommentarer:

Fiat sa...

Jag fick bada! Fast inte vid en sådär fin sjö. Vis av tidigare somrar försöker jag att hålla mig inomhus eller i skugga fram till typ femsnåret. Minns vid ett tillfälle när jag brände mig så mycket att huden reste sig över kanten på min klänning som var i riktigt tjockt bomullstyg. Hurv. Du får be Ralle badda dig med kylbalsam.

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Rosa tema pga solbrännan?!
Ta det lugnt i solen! Eller alltså... Ta det inte lugnt för om du ligger still blir det ju värre och... och... eh

queer as in fuck off sa...

Var finns den där finfina badsjön någonstans?? Hoppas att huden läker snart!

Vintagesmulor sa...

Oj, här hade jag glömt att svara! *seg*

Fiat: Uuuuuuh för brännskadehistorien! :(

Maria-Thérèse: Hahaha, det rosa temat hörde faktiskt inte ihop med solbrännan, inte medvetet iaf.

queer as in fuck off: Åhå, en sån pärla vill man förstås inte basunera ut hur som helst. ;)