söndag 25 juli 2010

Bäst på allt.

Hej, jag skulle vilja bli bäst på allt, kan du fixa det är du gullig? Jag har inget emot att jobba lite för att bli det, men det här med motgångar gillar jag inte riktigt. Jag vill att det ska vara en sammetslen uppförsbacke i lagom lutning utan kärringstopp (uh för det uttrycket) och hopp bakåt.

Saker jag skulle vilja vara världsmästare på:
  1. Rita
  2. Fotografera
  3. Sjunga
Bubblare:
  • Snygghet

Ibland när jag beklagar mig över att jag är dålig och andra är skitbra brukar Riskkapitalet säga: "jamen öva då, då kommer du i alla fall att bli duktigare". Öva? ÖVA?! Fyfan så tråkigt! Jag vill vara bäst NU. Kanske inte främst för att bli rik på det, utan för att kunna underhålla mig själv och håva in lite komplimanger ibland. Rita fem streck på ett papper eller knäppa ett foto och bli hyllad av kultureliten. Sen fortsätta med mitt.


Min moster är ju fotograf, och en ganska erkänd sådan dessutom. Så kanske har jag det någonstans i blodet. Problemet är bara att jag inte tror på blod, jag tror på viss fallenhet och hårt arbete.

Och det där hårda arbetet lägger jag på andra saker just nu. Så köp gärna något av mig, det är nämligen min version av kulturelitens hyllningar.

Välkommen till vintagesmulor.se! :) Nedan ser du sånt som nyligen är inlagt:





1 kommentar:

June sa...

SV: Tack, jag hade ett nästan likadant diadem, men det där är finare än det jag hade.