onsdag 28 juli 2010

Googlingar, part 1.

Jag älskar att sitta och kolla på hur folk hittat hit, till bloggen. I 99% av fallen måste jag kolla upp vad fan jag skrivit som är det minsta relaterat tilll vad de sökt på.

Googlingar som tagit folk till min blogg, del 1:
  • världens sämsta slogans
  • Röd och ful solbränna (tack för den bildgooglingen :( )
  • Myggbett (vanligaste sökordet som leder hit faktiskt, tätt följt av "mygg bett"...)
  • Röda hund
  • Eldspex
  • Backpacka i Asien
  • linoljesåpa+fotbad
  • annika jankell plastikoperation
Liksom.. whot? Jag får en rejäl overklighetskänsla, jag minns inte att jag skrivit om nåt av det här! Eldspex? Det hela känns inte talande för vem jag är och vad jag skriver om.

Relaterade spaningar jag klämmer in här för att det passar bra:
  1. Mammagoogling. En äldre kvinna (kanske en mamma) ska hitta någonting på internätet. Hon vill handla pelargoner i Stockholm. Hon skriver i sökfältet: "jag vill hitta en affär som säljer pelargoner och som ligger i Stockholm" = mammagoogling.
  2. Pappa-sms. Man skriver något till sin pappa, kanske "jag kommer över imorgon" eller "jag är gravid med trillingar!" eller "jag sitter i Thailändskt fängelse, förlåt...". Man får ett svar: "OK /PAPPA". Joina Facebook-gruppen Ok /Pappa vettja.



Webshoppen saknar dig förresten! www.vintagesmulor.se :*

10 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

haha!
En dag var det en som hittade till mig när de googlade "inspiration". Då blev jag glad.

Vintagesmulor sa...

Maria-Thérèse: Det är ju SÅNA googlingar man vill ha! Inte "Annika Jankell plastikoperation". Men nu har jag skrivit det så många gånger här att jag kommer få ännu fler träffar på det, aaaah moment 22!

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag får ibland träffar på, "att finna sig själv"
det är fint.

Men mest får jag nog på "gamla dammsugare"

det är också fint.

Vintagesmulor sa...

Haha! Jag håller med, det är fint oavsett vad folk söker på. Men man vill ju på nåt sätt kommunicera med dem. När folk bildgooglar röda hund och får upp en bild på mina ben vill jag säga till dem att: jag skrev att jag INTE har röda hund, utan att jag har myggbett, men det förstår inte google.

Anna sa...

hahaha, min pojkvän skickar pappa-sms. min mor har dock lärt sig googla. MEN det är jag som är ansvarig för linoljesåpan och fotbadet... skrev om det i en kommentar... iaf såpan. haha.

Vintagesmulor sa...

Kulturgryningen: Du får uppfostra honom. Det har jag gjort med min, han var väldigt mycket ok ok ok förut. Nu har han lärt sig att skriva fullständiga meningar samt att om han bara ska bekräfta något skriver han: "okej, puss". Mycket trevligare. :)

Ahhh haha! Fan vad kul, det förklarar ju den saken. Nu när du säger det så minns jag din kommentar dessutom. :)

En förkärlek för svart sa...

Ja det blev verkligen en fantastisk dag!

Älskar OK/pappa-gruppen, så jäkla klockren är den!

Vlad sa...

Jag googlade på annika jankell plastikoperation nu och du fick de två första träffarna, starkt jobbat!

Ullis sa...

ahh.. klasskompisen i nian som googlade: jag vill veta var man finner bra information om kängurus.

klockrent. hon hamnade på tysk porr, för övrigt..

Vintagesmulor sa...

Vlad: Härligt! Vill du ta på dig någon av de andra googlingarna också? :) ELDSPEX kanske?!

Ladyn: Hahaha, man hamnar alltid på tysk porr. :)