tisdag 6 juli 2010

Vuvuzuelägg av!

Någon granne har knappat hem en vuvuzuela åt sin unge på ebay. Först fattade jag inte vad det var som lät. Det var ett ojämnt blåsljud, som från en åttaåring på sin första, motvilliga trombonlektion. En åttaåring med abnorma lungor och minimal musikalisk talang. Balkongen skallrade, trots att det var en granne som bor över en väg och upp i en skog!

Jag är tålmodig när det gäller grannljud. En granne har fest nästan varje dag. Och inte parmiddag-fest, utan mer typ.. sista kvällen på folkhögskolan-fest. Eller "nu har jag varit stum i fem år så nu jävlar ska jag använda mina stämband"-fest. Men det är okej, sånt har jag som sagt bra tålamod med. Men den här vuvuzuelan... Jag blev mentalsjuk efter fem minuter. 2010-talets tortyrredskap.

Idag var det bestämt. Idag skulle vi åka och bada! Galet soliga dagar hade vi bara suttit här och jobbat och svettats, så nu var det äntligen dags. Så vaknar man imorse. Grå himmel och tio grader kallare än det varit de senaste veckorna. Vafaaaan. Vi åkte ändå, lite väder har aldrig dödat någon. Vi tvingade oss i vattnet en gång, sen låg vi och läste på stranden. Kallt men mysigt. En snubbe gick runt med en akustisk gitarr, men brast tyvärr aldrig ut i sång. Jag tror att han ville spela, men kände sig lite blyg (det var en jätteliten strand så alla satt väldigt nära varandra). Så han gick runt med gitarren i hopp om att någon skulle önska en låt och liksom putta ut honom i rampljuset. Sånt händer inte i Sverige, om folk är nyktra. Men gitarrsnubben, om du läser det här - jag hade gärna hört dig spela, så riv av nån skön cover nästa gång.

Och sen tycker jag att jag har så jäkla mycket fint i webshoppen, eller hur? Unna dig själv något!



Rutig damskjorta, storlek 40/42




2 kommentarer:

Maddis sa...

För ett tag sedan gick det runt en unge här i området och blåste med någon mindre vuvuzuela, det var inte långt ifrån att jag hade ihjäl ungen.

Vintagesmulor sa...

Eller hur! Det är så GALET irriterande.