måndag 12 juli 2010

Fotoblick - fotografiska ögonblick en gång i timmen

För ett tag sen blev jag inbjuden till en facebookgrupp som heter Fotoblick. Poängen var att man skulle ta ett foto i timmen från dess att man vaknade tills dess att man gick och la sig. Sen skulle man ladda upp bilderna i gruppen så att alla kan ta del av dem. Datumet var satt till igår och jag tyckte det lät riktigt kul, så jag testade.

Det första jag märkte var att dääääemn vad timmarna går fort. Som tur var hade jag lite saker inbokat igår, annars skulle det ha blivit 15 bilder på min datorskärm, prydd av arbete eller patiens.

Tänkte att jag kunde lägga in mina foton här också. De är inte spännande eller snygga, men det är inte det som är meningen riktigt heller. Utan bara att man ska ta en bild på det man kollar på, en gång i timmen.


09:43



10:43



11:46



13:02



14:03



15:04



15:59



17:05




18:01



18:55



20:08



20:48



22:04



23:20



00:45




Jag tycker att alla borde testa! Även om man bara har mobilkamera. Är man dessutom intresserad av foto är det ett bra sätt att få inspiration.



www.vintagesmulor.se

5 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Mycket fint inlägg! Gillar att du tagit bilder på sånt man ser varje dag och lyckats få det så fint!

Vintagesmulor sa...

Tack Amanda, vad gullig du är! :)

June sa...

Hej!
Jag vann 50 % rabatt på en order i Maggies blogg. Får jag någon rabattkod eller så som jag kan använda? Du kan maila till adiosflamingo@gmail.com om hur jag ska göra för att utnyttja rabatten och så svarar jag så du vet att jag är jag. Det blir en present till min mamma! :) Tack!

Vintagesmulor sa...

Hej June! Rabattkoden kommer via mail under dagen, stort grattis till vinsten :)

Maddis sa...

Skall testa någon dag men inte idag för idag skall jag stirra in i datorskärmen heeeela dagen :P