tisdag 6 juli 2010

Låtsassvensk fo' life.

Då sitter man här då, på balkongen med en rosa laptop och skriver ett blogginlägg. Jag och blondinbella är som två ärtor i en poddradio.

Mötte upp en kompis idag och spenderade hela dagen liggandes på en filt i en park. En flaska vin och en flaska vatten och en strålande sol. Behövs det mer? Svaret är NEJ. Eller ja, kakor, fast det hade vi också.

Dock pratade vi om vintern och jag blev så ledsen i ögat bara av att tänka på det. Jag är inte gjord för det här nordliga klimatet. Jag tror jag måste bli en sån där låtsassvensk.
- Jaaaaaa [läses med extremt snobbig stockholmska, sån där man nästan får ett d framför varje j], jaaag och Rupert bor ju i Barcelona om vintrarna, det är ju sånt förskräckligt väder här på vintern. Men ingenting slår den svenska sommaren, det säger vi aaaalltid.

Hade jag pengar så hade jag stuckit, så är det. För allt som inte är sommar är väntan på sommar, och ska man gå runt och vänta hela livet?

Nåväl, kära vänner, nu är det i alla fall sommar så att det står härliga till! Imorrn ska jag förhoppningsvis premiärbada. Badplatsen skulle tydligen frekventeras av "studenter och homosexuella män" enligt en badplatsguide på nätet. Gött mos!

Har lagt ut lite fint på Tradera också, kika gärna! Bl a:




4 kommentarer:

Fiat sa...

Jag ska också premiärbada imorgon! Ellos har levererat, allt sitter som det ska och SMHI säger 27 grader och sol. Vilket innebär att jag måste hålla mig i skuggan för att överleva.

Vintagesmulor sa...

Givetvis blir det sol imorrn, när jag ska vara inne i stan. Givetvis var det typ höstväder idag, när jag skulle bada. *valfria svordomar*

Hoppas du får ett skönt dopp iaf!

Malin sa...

Klänningen i mitten är supersnygg, verkligen, den hade kunnat vara någonting nytt från miu miu.

Vintagesmulor sa...

Malin: Vad roligt att du tycker det! Ja, den är lite ovanlig, det är väl främst på materialet man känner att den är gammal. :)