söndag 18 juli 2010

Vakta ett hus, så det inte springer bort.

Nu har jag och Rulle varit på vår semester! Vi vaktade svärföräldrarnas hus i Spånga. Eller vaktade och vaktade, vi utnyttjade deras grill, deras ugn och deras filmkanaler. Men vi skrämde säkert också bort eventuella inbrottstjuvar.

Det var rätt kul att se hur Rupert förvandlades från datorberoende lägenhetsmänniska till någon slags... Ernst. (Jag gillar f ö att det har blivit ett substantiv, en Ernst, flera Ernstar). Han sprang runt, runt med en vattenslang och världens fånigaste smajl mitt i ansiktet. Han tvingade mig ett flertal gånger att gå ut på framsidan och kolla på vattenspridaren han ställt ut. Jag vet inte riktigt varför eller vilken sorts reaktion jag förväntades få, men jag försökte mig på ett tveksamt:
- Åh.. va.. fint?
Han la en arm om mina axlar och så stod vi en stund och kollade. Han såg ut som att han tittade på sitt barn när det cyklar för första gången. Glad och stolt. Jag såg ut som om jag tittade på mitt barn när det åt upp sin cykel för första gången. Förvirrad och tvivelaktig.

Han slipade även ner en bänkskiva (utan slip, det var en syn vill jag lova), grillade, tvättade, diskade. En del av det gör han förstås också hemma i lägenheten, men nu var det med en ny blick. Han diskade koppar med en nybliven husägares frenesi.

Jag har även hunnit med lite parkhäng, lite arbete och en sväng till Västerås. Min älskade mams är sjuk och jag ville förstås hälsa på henne. Krya på dig!

Justja, igår bjöd jag och Ruccola in min kompis Lisa på middag. När hon fick inbjudan utropade hon förtjust:
- Jag älskar parmiddagar!
Jag såg säkert förvirrad ut, hon skulle ju inte ha någon med sig, alltså är det ingen parmiddag. Hon förtydligade:
- Parmiddag, alltså jag och ett par!

Och det blev en väldigt trevlig kväll. Parmiddagar rox, spela roland om det är jämna par. Såhär såg halva jag ut, jag har skaffat mig lite nytt hår, eller ja, lite hår helt enkelt:


Nu ska jag strax in och ändra veckans tips i VintageSmulor's webshop! In och kika, och glöm inte våra auktioner. Förra veckan fick jag in massa fantastiska amerikanska vintage-klänningar, så de ska jag försöka fota och lägga upp under veckan. Finns dock mycket mumsigt inne redan nu:




7 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Gulligt med vattenspridaren.
Oj vad fin du är!

Vintagesmulor sa...

Maria-Thérèse: Puss på dig! :)

Lina sa...

Jag gillar att använda Ernst som verb. "Att Ernsta något" "Jag Ernstade min stol." och jag gillar dig. såklart.

Jun sa...

SV: Haha, kul. Hon tyckte jättemycket om den!

Vintagesmulor sa...

Så jäklar sant, verbet är också en hit. Åh Lina, jag gillar dig med! Du är Ernst. (Det betyder att du är söt och händig!)

Cornelia och bitterheterna sa...

Jag är kär i dig. Igen.
"Han la en arm om mina axlar och så stod vi en stund och kollade. Han såg ut som att han tittade på sitt barn när det cyklar för första gången. Glad och stolt. Jag såg ut som om jag tittade på mitt barn när det åt upp sin cykel för första gången. Förvirrad och tvivelaktig"

Vintagesmulor sa...

Åh vad bra Cornelia, då kan du ta över mig när R dumpar mig! :D Jag ringer dig när det blir aktuellt.