tisdag 27 juli 2010

Bloggfest-hjärntvätt.

Rabbin har alltid något han är hängt upp sig på. Han är som en repig skiva, som ibland byts ut mot en annan repig skiva.

Han tar citat eller truddelutter från filmer/låtar och så kör han dem om och om igen, ofta med någon dans till. Han hjärntvättar mig genom följande stadier:

  • Förvirringen: då man undrar varifrån hans babbel kommer
  • Skrattet: då man fortfarande tycker att det är lite roligt
  • Tystnaden: då man försöker få honom att sluta
  • Ilskan: då man kallar honom för rövhatt för att han ska tystna
  • Uppgivenheten: då man förstår att det aldrig kommer sluta
  • Slutfasen: då man själv börjar säga/sjunga hans fras

Hans senaste är så otroligt enerverande i sin enkelhet. Han säger "bloggfest" hela tiden. Och då menar jag HELA. TIDEN.

J: - Tack för maten, det var skitgott!
R: - Bloggfest!
J: - ...

J: - Du, varför ligger disktrasan som en blöt, stinkande hög i diskhon JÄMT?
R: - Det är bloggfest!
J: - Jamen, seriöst..
R: - Bloggfest!

J: - Jag har fått en order!
R: - Bloggfest!!!

Näe, vad ska det här föreställa?! Någon som vill adoptera? Om man tar ut honom på en promenad om dagen blir han lite mindre jobbig, men tyvärr orkar jag oftast inte det, så jag ska se om det finns något annat hem för honom. Annars kanske det blir sprutan... :/

Idag fick jag en komplimang jag blev väldigt glad för. Min revisor sa att mina verifikationer är väldigt tydliga och att jag är NOGGRANN! Det är ju inte utan att man blir lite mallig.

Har suttit och lagt in massa nya varor i webshoppen idag, så nu vill jag ha lite ordrar hörrni! Betala räkningarna och kom sen på besök: vintagesmulor.se






4 kommentarer:

hekkonen sa...

Bloggfest!!

Vintagesmulor sa...

....

lovisa/polichinelle sa...

haha! åh. ungefär samma sak sker med min karl, bara att det är sånger istället. visst, han sjunger fint men sångerna är väldigt spontana. (jag vet att jag skrev om detta som en av hans söta egenheter för ett litet tag sedan. men det finns en baksida med alla sånger och de heter räknesångerna. tyvärr råkade jag säga detta till honom så nu går han allt för ofta och sjunger tolv gånger tolv är golv. jag ryser när jag tänker på det)

Vlad sa...

Alltså jag älskar ju dina smeknamn på Rulle men ibland blir det lite förvirrande, jag sitter på jobbet och är dödstrött och försökte skumma igenom det här inlägget först, men fattade verkligen inte vad det handlade om. Jag trodde det var nån jobbig jävel som gjorde youtubeklipp ala ansiktsburk typ.